کد خبر 1422409
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی تهران گفت: برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن تهران به قطب گردشگری، از دی‌ماه ۱۴۰۰ برای نوروز ۱۴۰۱ شروع شد. این برنامه‌ریزی کوتاه مدت دوساله را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرا می کنیم.

به گزارش مشرق، پرهام جانفشان عراقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران درباره تبدیل تهران به قطب گردشگری گفت: ما برای اینکه تهران در کشور به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود، برنامه کوتاه مدتی داریم. همان‌طور که می‌دانید تهران همیشه فرستنده گردشگر بوده است به ویژه در روزهای تعطیل مراکز اقامتی و هتل‌های ما خالی از گردشگر بودند.

او افزود: برنامه‌ریزی ما برای تبدیل شدن تهران به قطب گردشگری، از دی‌ماه ۱۴۰۰ برای نوروز ۱۴۰۱ شروع شد. این برنامه‌ریزی کوتاه مدت دوساله را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرا خواهیم کرد. در نوروز ۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی که داشتیم تهران را به قطب گردشگری تبدیل کردیم. یکی از دلایل این بود که از مردم تمام کشور دعوت کردیم از جاذبه‌هایی که در تهران وجود دارد اعم از جاذبه‌های مراکز سرگرمی، تفریحی، پارک‌ها و مراکز تاریخی و تهران قدیم، مراکز خرید و گردشگری شهری، مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب، پل طبیعت، مجموعه فرهنگی توچال و پارک ارم و تورهای تهران گردی و … دیدن کنند.

جانفشان تصریح کرد: وقتی مردم متوجه شدند تهران در ایام تعطیلات، شهر خلوتی است برای سفر به این شهر استقبال کردند. این برنامه دو ساله خواهد بود و تاکنون که هفت‌ماه از شروع آن گذشته، نتیجه مثبتی داشته است و ان‌شاءالله برای نوروز ۱۴۰۲ و سال‌های بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران تصریح کرد: ما کتاب مسیرهای گردشگری تهران، ری، شمیران را در دولت جدید چاپ کردیم که در بافت قدیم هشت مسیر گردشگری تهران، ری و شمیران وجود دارد. این کتاب با مقدمه مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشته شده است. این کتاب مسیر به مسیر برای افرادی که قصد گردشگری خانوادگی دارند راهنمای خوبی برای آن‌ها است.

او ادامه داد: ما هشت مسیر در مرکز تهران، ری، شمیران تعریف کردیم و همه را به صورت مسیرهای خودآموزگونه نشان دادیم و در این مسیرها جاذبه‌های گردشگری تفریحی را به معرفی کردیم. مردم تهران استقبال خوبی از این کتاب کردند. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران تهیه کنند. همچنین قصد داریم نسخه الکترونیک آن را هم در اختیار کاربران قرار دهیم.

جانفشان با بیان برنامه‌های هفته گردشگری استان تهران گفت: ۱۷ پروژه گردشگری را در استان تهران که شامل هتل آپارتمان، مجتمع‌های بوم‌گردی، مجتمع‌ها و مراکز تفریحی و سرگرمی، سفره خانه‌های سنتی بود، با سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم ۴۱۸ نفر با حضور مهندس ضرغامی افتتاح کردیم. از این موارد می‌توان به هتل آپارتمانی در تهران اشاره کرد که برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران ادامه داد: اقامتگاه سنتی ارزمان فیروزکوه، ۲ بوم‌گردی در ورامین، سه مرکز تفریحات و سرگرمی در برج میلاد، بوستان قائم یافت آباد، بوستان ۲۲ بهمن، مرکز تفریحات سرگرمی در پاکدشت و حدود ۹ سفره خانه در تهران، شمیران، شهریار، قدس و شهر ری از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته گردشگری است.

جانفشان تصریح کرد: مراسم تجلیل از واحدهای گردشگری نمونه برگزار می‌شود که در این مراسم از ۲۵ واحد گردشگری نمونه اعم از آژانس‌های خدمات مسافرتی، سفره‌خانه، هتل و مجتمع گردشگری قدردانی می‌شود و به عنوان واحد نمونه گردشگری معرفی می‌شوند. علاوه بر این آموزش‌های گردشگری را هم به صورت رایگان در زمینه فضای مجازی و به صورت حضوری اعم از بازاریابی در گردشگری، کارگردانی راهنما و مسائل مختلف پذیرایی در قالب وبینار خواهیم داشت.

او در پایان گفت: فردا نیز برنامه‌ای با همکاری شرکت اراضی عباس‌آباد تهران تحت عنوان استارت‌آپ‌های گردشگری در منطقه ویژه گردشگری عباس‌آباد داریم که با توجه به نامگذاری امسال به نام سال دانش‌بنیان به این سمت رفتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 2
    جوک خوبی بود
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 0
      تو خودت جوکی کلنگی!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 2
    شفای عاجل برای مسئولین شهرداری
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 0
      شفای عاجل برای غربگدایان دوزاری!!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 0
    یکبار برای همیشه دندون طمع غربی‌ها رو بکشین بندازین دور و تو چین و روسیه و قزاقستان و..... تبلیغ و جذب توریست کنین، برای این کشورها ویزا مجانی با‌شه و برای غربی‌ها 500-1000 یورو!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس