ترکمنستان تعرفه حمل کالای ترانزیتی ایران را لغو کرد

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: طبق مکاتبات رسیده، کشور ترکمنستان عوارض سنگین حمل کالای ترانزیتی توسط ایران برپایه

به گزارش مشرق، محسن رکنی مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: طبق مکاتبات وزارت خارجه ترکمنستان و متعاقب آن ملاقاتهای دوجانبه در سطوح سران ۲ کشور، ترکمنستان ضمن اعلام بازگشایی مرزهای خود برای عبور ناوگان ترانزیتی  بین المللی، نسبت به تعدیل تعرفه های سنگین وضع شده بر ناوگان ترانزیتی ایرانی اقدام کرده است.

وی گفت: طبق مکاتبات یاد شده از ابتدای ماه آتی میلادی یعنی یکم اکتبر یا شنبه ۹ مهرماه، ترکمنستان عوارض حمل کالای ترانزیت توسط ناوگان ایرانی بر پایه "پیمایش"  یعنی ۱.۵ دلار به ازای هر کیلومتر حمل کالا در قلمرو آن کشور را،   اختصاصا برای ناوگان ایرانی لغو نمود.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی ادامه داد: عوارض عبور ناوگان ترانزیت خارجی به ترکمنستان برای ناوگان با تناژ تا ۱۰، ۲۰ و بالای ۲۰ تن به بالا به ترتیب ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۵۰ دلار تعیین شده و عوارض "ورود به قلمرو" نیز از ۱۷۰ به ۱۵۰ دلار کاهش یافت.

رکنی تصریح کرد: البته ایران نیز در قالب رفتار متقابل همین نوع تعرفه ها را بر ناوگان ترکمنستان وضع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این توافق موجب رونق بیش از پیش تردد تجاری از پایانه مرزی لطف آباد در شهرستان می شود، گفت: مطابق آمار ماهانه الان روزانه به طور میانگین ۱۴۰ دستگاه کامیون از این پایانه خارج و  ۱۳۵ دستگاه ناوگان باری از طریق این پایانه وارد ایران می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس