کد خبر 1422105
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
۲۸ میلیون یورو در سامانه نیما ارز معامله شد

طبق اعلام بانک مرکزی، امروز در سامانه ۷۴۸ میلیون یورو ارز عرضه شده که مجموع ارز معامله شده ۲۸ میلیون یورو بوده است؛ یعنی ۹۶ درصد ارزها خریدار نداشته اند.

به گزارش مشرق به نقل از بانک مرکزی، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۰۷) معادل ۷۴۸ میلیون یورو و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۲۸ میلیون یورو بوده است.

مجموع معاملات روز گذشته (چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه سال جاری) نیز در سامانه نیما معادل ۱۶۵ میلیون یورو بود.

همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۰۷) هشت میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۸۶۶ تومان و یک میلیون یورو با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۶ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

بانک مرکزی از روز ۲۳ شهریورماه سال جاری و بنا به دستور رئیس کل این بانک نسبت به انتشار جزئیات معاملات انجام شده در بازارهای حواله و اسکناس ارز به صورت روزانه اقدام می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    علیرغم آمارهای دولت مبنی بر افزایش فروش نفت و افزایش صادرات و افزایش تولید ملی پول ملی همچنان در مسیر کاهش ارزش به پیش می تازد و تورم هم بالای 40 درصد در حال تردد است. تورم و گرانی نتیجه مستقیم کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن قیمت دلار است. البته دولت برای تأمین هزینه هایش نیاز به ارز گران قیمت و ارزش کم پول ملی دارد و عملأ هرکاری که بتواند انجام می دهد که مبادا ارزش دلار پایین بیاید و پول ملی تقویت شود. اما این ادامه همان راهی است که به این وضعیت منجر شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس