قاره سبز

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که تلفن‌های همراه در اروپا ممکن است در زمستان و در نتیجه اثر بومرنگی تحریم‌های غرب علیه مسکو، از کار بیفتند.

به گزارش مشرق،رویترز در یک گزارش اختصاصی نوشت که آثار بومرنگی تحریم‌های غرب علیه مسکو که در صورت قطعی برق در زمستان، به سهمیه‌بندی احتمالی انرژی در بخش‌های زیادی از قاره سبز می‌انجامد، ممکن است تلفن‌های همراه را نیز از کار بیاندازد.

در گزارش رویترز آمده است: تصمیم روسیه برای توقف عرضه گاز به اروپا در بحبوحه جنگ اوکراین، احتمال قطعی برق در اروپا را افزایش داده است. در فرانسه به‌دنبال توقف فعالیت چندین نیروگاه هسته‌ای تولید برق به منظور عملیات تعمیر و نگهداری، شرایط وخیم‌تر شده است.

مقامات صنعت ارتباطات اروپا گفته‌اند که نگران این هستند که زمستان سخت، زیرساخت‌های ارتباطاتی اروپا را به بوته آزمایش گذاشته و شرکت‌ها و دولت‌ها را مجبور به اتخاذ تدابیری برای کاستن تأثیرات ناشی از آن کند. به گفته چهار مدیر اجرایی صنایع مخابراتی اروپا، در حال حاضر برای مدیریت قطعی گسترده برق در کشورهای اروپایی، سامانه‌های پشتیبان به اندازه کافی وجود ندارد و در نتیجه احتمال قطعی گسترده تلفن‌های همراه افزایش یافته است.

اروپا تقریباً نیم میلیون برج مخابراتی داشته و اکثر آنها به باتری‌های پشتیبان مجهز بوده و قادرند در صورت قطعی برق، حدوداً ۳۰ دقیقه آنتن‌های موبایل را فعال نگه دارند.

بر اساس اعلام دو منبع مطلع، در فرانسه شرکت توزیع برق اِنِدیس، خود را برای قطعی‌های گسترده برق که ممکن است بیش از دو ساعت به طول بیانجامد، آماده کرده است. گفته می‌شود فدراسیون اوپراتورهای مخابراتی فرانسه (FFT) که نماینده شرکت‌های مخابراتی Orange، بویگ تلکام و اس‌اف‌آر/ SFR است، شرکت اِنِدیس را به دلیل ناتوانی از خارج کردن آنتن‌های مخابراتی از مسیر قطعی مدار برق، زیر سوال برده است.

اپراتورهای مخابراتی سوئد و آلمان نیز نگرانی خود درباره قطعی احتمالی برق را به دولت‌های متبوع ابراز کرده‌اند. رگولاتور مخابراتی سوئد اعلام کرده که برای خرید جایگاه‌های قابل حمل سوخت و دکل‌های تلفن همراه به منظور پوشش قطعی‌های طولانی برق، تأمین بودجه شده است.

اپراتورهای مخابراتی ایتالیا نیز به رویترز گفته‌اند که قصد دارند درباره خروج شبکه‌های تلفن همراه از مدار قطعی برق، با دولت این کشور گفت‌وگو کنند.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای غربی و آمریکا، تحریم‌های گسترده و همه‌جانبه‌ای را علیه مسکو وضع کرده‌اند؛ تحریم‌هایی که البته به نظر می‌رسد به واسطه وابستگی اتحادیه اروپا به انرژی روسیه، اثر معکوس برجای گذاشته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 2
    نمیدونم چجوری ولی جوری تو سر یه سری هم وطنان عزیز اصلاح طلب فرو کردن میگن المان و اروپا یه سری مخزن نگهداری گاز دارن تا چند سال بی‌نیاز از گاز روسیه هستن و ما هم هیچکی گازمون رو نمیخره
  • ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 0
    شما فکر قطعی اینترنت مملکت خودمون باشین اونا اروپائی هستن و پیشرفته درست می‌کنند با این وضعیت اینترنت و اشوب به پرزیدنت پرپکان بگید فکر صندلی ریاست جمهوری رو از سرش بیرون کنه چون رقیبش روحانی ه جلوی اونم شانسی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس