کد خبر 1422006
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
حماس

منابع فلسطینی از هشدار شدیداللحن حماس به صهیونیستها درباره هرگونه تعدی به مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش مشرق،یک رهبر حماس به پایگاه العربی الجدید اعلام کرد که این جنبش پیام‌های شدید اللحنی به دولت اشغالگر ارسال نموده که طی آن نسبت به تعرض به حریم مسجد الاقصی در جریان جشن‌های اعیاد یهودی هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، حماس از طریق کشور مصر به عنوان میانجیگر به طرف اسرائیلی اعلام کرده است موشک‌های غزه برای پاسخگویی به هر گونه تجاوز علیه مسجد الاقصی آماده هستند.

وی افزود: پیام این جنبش در واکنش به پیام‌های اشغالگران است که از طریق واسطه‌ها در قاهره به گروه‌های فلسطینی ارسال می‌شود و مفاد آن برقراری ارتباط میان حفظ آرامش و ادامه ارائه تسهیلات به غزه است.

این مقام ارشد جنبش حماس اعلام کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی غزه در ادامه دادن این مسیر قاطع بوده چرا که بی حرمتی به مسجد الاقصی در برابر ارائه هر گونه تسهیلات را تحت هیچ عنوانی نمی‌پذیرند. همچنین بر این مساله تاکید شده که هر گونه بی احترامی به مسجد الاقصی با واکنش سخت مواجه شده و گروه‌های مقاومت به ویژه حماس به مصر تاکید کرده‌اند همزمان با شروع جشن‌های اعیاد یهودی موشک‌های مقاومت نیز آماده خواهند شد.

العربی الجدید آورده است: قاهره صریحاً از مسئولان اسرائیلی خواسته اوضاع قدس و اطراف مسجد الاقصی را کنترل کرده تا از بروز هر گونه درگیری و تحریک عرصه عربی و اسلامی جلوگیری شود.

این در حالی است که گروههای مقاومت دو روز قبل اعلام کردند که مقاومت آماده عمل به وظایف خود است و در واکنش به هر گونه تعدی به مسجدالاقصی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

گروه‌های مقاومت همه اقشار و جناح های فلسطین را به دفاع از مسجد الاقصی به تمامی اشکال ممکن فراخواندند.

گروه های مقاومت همچنین از کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی خواستند که به روابط خود با رژیم پایان دهند؛ چراکه این اقدام تل‌آویو را تشویق به تشدید تجاوزاتش علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس آن کرده است.

این گروه ها در بخش دیگری از این بیانیه به پیام تبریک محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کردند و ضمن محکوم کردن این اقدام را خیانت به مقاومت و مبارزه ملت فلسطین خواندند.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست روز سه شنبه نیز به مسجد الاقصی یورش بردند.صهیونیست‌ها در این تعرض به صورت گروهی وارد مسجد الاقصی شدند و با حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی اقداماتی نژاد پرستانه و تحریک آمیز انجام دادند.بر اساس این گزارش همزمان با یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر یک پهپاد در بالای این مکان مقدس به پرواز درآوردند.این یورش از سمت باب المغاربه انجام شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    حماس هم که فقط هشدار می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس