با شنیدن رسم و رسومات عجیب اروپایی‌ها قطعا شوکه خواهید شد!

همه ملیت‌ها و ادیان سنت‌های خاص خود را دارند که نشان دهنده نوع تفکر و طرز زندگی مردم آن کشور است. در این بین بعضی از این سنت‌ها بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند. می‌خواهیم تعدادی از سنت‌های عجیب و غریب مردم کشورهای فرانسه، آلمان و هلند را با هم بررسی کنیم.

رسوم عجیب مردم فرانسه

اگر برنامه دارید که در تور فرانسه 1401 شرکت کنید، پس بهتر است با رسوم عجیب و غریب مردم فرانسه آشنا شوید تا وقتی از نزدیک با آن‌ها روبرو شدید متعجب نشوید!

  • به هرجایی که وارد می‌شوید حتما باید سلام کنید و از هر جایی هم که خارج می‌شوید باید خداحافظی کنید. حتی موقع سوار و پیاده شدن از اتوبوس!
  • منویی به نام منو کودک وجود ندارد؛ شما نمی توانید در منو یک رستوران بخش کودک را پیدا کنید، چراکه همچین منویی در رستوران‌های فرانسوی وجود ندارد. کودکان فرانسوی مانند بزرگسالان از منوی اصلی غذا انتخاب می کنند.
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در این کشور ممنوع است؛ آنها باید اجناس خریداری شده را در کیف خود بگذارند و یا برای استفاده از کیسه‌های کاغذی و یا پلاستیکی قابل بازیافت پول اضافه پرداخت می‌کنند.
  • قانون بوس بوس؛ فرانسوی‌ها عادت دارند روی هر گونه تنها یک بوس کنند.
  • نان را هرگز برش نمی‌زنند؛ در فرهنگ مردم فرانسه برش زدن نان کار زشتی است و آنها با دست نان را تکه تکه می‌کنند. نان یکی مهمترین وعده‌های غذایی آنهاست و معمولا با پنیر صرف می‌شود.

با شنیدن رسم و رسومات عجیب اروپایی‌ها قطعا شوکه خواهید شد!

رسوم عجیب مردم آلمان

اگر قصد مهاجرت و یا شرکت در تور آلمان را دارید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • نواختن پیانو در نیمه شب ممنوع است؛ آلمانی‌ها سکوت خود را بسیار زیاد دوست دارند و تمایلی به شنیدن صدای پیانوی شما در نیمه شب ندارند. اگر در آپارتمان اجاره‌ای در آلمان زندگی می‌کنید باید بدانید که فقط بین ساعات 8 تا 12 و 14 تا 20 می‌توانید پیانو بنوازید.
  • نمی‌توانید لباس‌های خود را در روز یکشنبه آویزان کنید؛ این قانون در آلمان وجود دارد که لباس‌های شسته شده را در روزهای یکشنبه آویزان نکنید مخصوصا اگر در مناطق مذهبی زندگی می‌کنید.
  • خواندن اولین بیت از سرود ملی آلمان ممنوع است؛ سرود ملی آلمان از سال 1992 توسط حکومت نازی‌ها ساخته شد. پس از جنگ جهانی دوم این سرود به دلایل نامشخصی توسط متفقین متوقف شد. در حال حاضر قانونی برای خواندن یا نخواندن آن وجود ندارد ولی خواندن آن در ملاء عام غیر معمول است و با مردم برخورد جدی می‌شود.
  • پلیس را با ضمیر "تو" خطاب نکنید وگرنه جریمه می‌شوید؛ دقت کنید که اگر پلیس را با ضمیر "Du" یا "تو" خطاب کنید مبلغ 600 یورو جریمه می‌شوید. حواستان باشد که میزان جریمه‌ها به مقدار درآمد شما بستگی دارد. هرچه درآمدتان بیشتر باشد جریمه نیز بیشتر خواهد شد.

رسوم عجیب مردم هلند

  • با سه بوسه بر گونه یکدیگر سلام کنید؛ اگر یک فرد هلندی به طور ناگهانی سه بار گونه شما را ببوسد، فکر نکنید عاشق شما شده است. این فقط روش آنها برای سلام کردن (و خداحافظی) است.
  • استعمال تنباکو ممنوع اما کشیدن علف آزاد است!
  • به جای سگ از موش‌ها برای ردیابی مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ از سال 2013، موش‌ها به کمک پلیس کشور هلند آماده تا مواد منفجره، باروت و مخدر را پیدا کند، زیرا موش‌ها دارای شامه قوی هستند.
  • در این کشور نیز مانند فرانسه استفاده از کیسه پلاستیک ممنوع است و باید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید.
  • گردشگران تور هلند بهتر است بدانید که مردم این کشور در زمان‌های قدیم از کفش‌های چوبی به نام klompen  استفاده می‌کردند. امروزه این موضوع به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی تبدیل شده اما هنوز بعضی از مردم در روستای Broek از این کفش‌ها استفاده می‌کنند.

با شنیدن رسم و رسومات عجیب اروپایی‌ها قطعا شوکه خواهید شد!

سخن آخر

قاره اروپا 52 کشور مستقل و وابسته را در خود جای داده است که هرکدام از این کشورها دارای فرهنگ و سنت‌های خاص خود هستند که در بین اینها ممکن است تعدادی سنت‌های عجیب نیز به چشم بخورد. آژانس ژیوار در این مقاله فقط به آداب و رسوم عجیب 3 کشور فرانسه، آلمان و هلند اشاره کرده است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس