بلینکن

وزیر خارجه آمریکا بر حق استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی در سرزمین‌های تصرف شده توسط روسیه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اوکراین حق دارد از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به سرزمین‌هایی که روسیه آن‌ها را به تصرف درآورده است، بهره بگیرد.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" از واشنگتن، "آنتونی بلینکن" روز سه شنبه گفت: اوکراین می‌تواند از سلاح‌هایی که آمریکا فراهم کرده است برای حمله به سرزمین‌هایی که نیروهای روس آن‌ها را تحت کنترل دارند، جایی که همه پرسی برای پیوستن به فدراسیون روسیه برگزار می‌شود، استفاده کند.

بلینکن در نشستی خبری گفت: اوکراین حق قطعی دارد تا از خودش در سراسر سرزمینش دفاع کند - از جمله سرزمینی را که به طور غیر قانونی با اقدام روسیه به اشغال درآمده است، بازپس بگیرد. این تجهیزات، (و) جنگ افزارهایی که ما و دیگر کشورها برای آن‌ها فراهم آورده ایم، به طور موثر برای آن هدف به کار گرفته شده است، همان طور که در شمال شرقی اوکراین شاهد هستیم و ما استفاده از آن را در جنوب نیز می‌بینیم.

برابر این گزارش، رای گیری همه پرسی پیوستن به روسیه روز جمعه در جمهوری‌های خلق "دونتسک" و "لوهانسک"، و همچنین منطقه‌های "زاپوریژیا" و "خرسون"، آغاز شد. نتایج اولیه حاکی از موافقت اکثریت مردم این مناطق با الحاق به روسیه حکایت دارد.  دولت بایدن درباره پیامدهای اقتصادی اضافه برای روسیه در صورت ادامه یافتن همه پرسی هشدار داده است.

عملیات نظامی ویژه روسیه روز ۲۴ فوریه به درخواست مقامات دونتسک و لوهانسک که گفته شده است سال‌ها با بدرفتاری مقامات کی یف رو به رو بوده اند، آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس