کد خبر 1421664
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
خودرو رنو

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در قالب یک خودرو وارداتی توسط سایپا روانه بازار ایران خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات خودرو جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

به گزارش مشرق، خبرها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا به واسطه آزاد شدن واردات طی همکاری با شرکت رنو قصد دارد رنو ساندرو ۲۰۲۲ را به بازار ایران عرضه کند. از این رو قصد داریم در این مقاله جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این هاچ بک اقتصادی جدید بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی رنو ساندرو ۲۰۲۲

بخش طراحی

نسل سوم این هاچ بک اقتصادی در سال ۲۰۲۰ طبق پلتفرم CMF-B روانه بازار شد. رنو ساندرو در بازار اروپا با نشان داچیا و در کشورهای خاورمیانه با نشان رنو عرضه می‌شود. این خودرو نسبت به نسل اول آن که در بازار ایران عرضه شده از طراحی جذاب‌تر و به‌روزتری بهره می‌برد. برای مثال طراحان برای چراغ‌ها و جلوپنجره طراحی کشیده و اسپرت‌تری را در نظر گرفتند تا این هاچ بک اقتصادی خانوادگی برای مشتریان به گزینه هیجان‌انگیزتری تبدیل شود.

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

نمای جانبی رنو ساندرو ۲۰۲۲ همانند قبل دارای طراحی ساده‌ای است، اما اکنون طراحان با استفاده از حجم‌پردازی و خطوط روی بدنه توانستند سادگی آن را کاهش داده و نسبت به قبل آن را جذاب‌تر کنند. رنو ساندرو ۲۰۲۲ در عقب نیز به چراغ‌های زاویه‌دار و هجومی‌تر مجهز شده تا با بخش جلو هماهنگ‌تر شود. به طور کلی این هاچ بک اقتصادی در مدل ۲۰۲۲ از طراحی قابل قبولی بهره می‌برد.

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در بخش طراحی داخلی نیز نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند؛ چرا که بر خلاف نسل اول، دیگر کابین آن ساده به چشم نمی‌آید. طراحان برای دریچه‌های تهویه حالتی کشیده و اسپرت را در نظر گرفتند. در بالای داشبورد نیز نمایشگر ایستاده به چشم می‌خورد که توانست کابین را مدرن کند. فاصله بین محور چراخ‌های این خودرو به ۲۶۰۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا سرنشینان عقب نیز به فضای مناسبی دسترسی پیدا کنند.

مشخصات فنی رنو ساندرو ۲۰۲۲

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

رنو ساندرو ۲۰۲۲ از یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ TCe بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برسند. این پیشرانه در مدل دوگانه‌سوز نیز روانه بازار شده که می‌تواند از بنزین و سوخت گاز مایع LPG استفاده کند و قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از پیشرانه دوگانه‌سوز توسط گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌ها جلو منتقل می‌شود. برای نسخه تک سوز یا بنزینی نیز گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارند. نسخه بنزینی ظرف مدت ۱۲ ثانیه و نسخه دوگانه‌سوز ظرف مدت ۱۱.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

رنو ساندرو ۲۰۲۲ اکنون نسبت به قبل سواری نرم و کم‌کوبشی را به همراه دارد و سیستم تعلیق آن قادر است اکثر ضربه‌های جاده را به خوبی جذب کند. هرچند این هاچ بک اقتصادی از نظر هندلینگ در سطح ایده‌آلی قرار ندارد، اما در حالت عادی سطح چسبندگی و پایداری آن مناسب است. همچنین سامانه کلاچ آن نیز عملکرد نرم و دقیقی داشته و ترمزها نیز در سطح مناسبی قرار دارند.

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

ظرفیت باک رنو ساندرو ۲۰۲۲ حدود ۵۰ لیتر بوده و این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را به همراه دارد. از این رو با یک بار سوخت‌گیری می‌توان مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جدول مشخصات فنی

مدل خودرو نسخه بنزینی نسخه دوگانه سوز
نوع پشرانه ۳ سیلندر توربو ۱ لیتری بنزینی ۳ سیلدر توربو ۱ لیتری دوگانه سوز
حداکثر قدرت ۹۰ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر ۱۷۰ نیوتن‌متر
نوع گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT ۶ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۱.۹ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
مصرف سوختی ترکیبی ۴.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۰۶۲ کیلوگرم
حجم باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر

امکانات

معرفی خودرویی جدید در بازار ایران +عکس

در حال حاضر مشخص نیست سایپا قصد دارد رنو ساندرو وارداتی را با چه امکاناتی به بازار ایران عرضه کند، اما نسخه فول آپشن این هاچ بک اقتصادی از امکانات مناسبی چون سانروف، ورود بدون کلید، حسگرهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی جلو، نویگیشن، دوربین عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۴ ایربگ، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری بهره می‌برد.

جمع‌بندی

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در بازار اروپا با قیمت پایه ۱۴ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد که البته قیمت آن بسته به نوع پیشرانه، نوع گیربکس و سطح امکانات افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو رنو ساندرو ۲۰۲۲ برای بازار ایران چندان خودروی اقتصادی نبوده و هنگام ورود به بازار ایران قیمت زیادی خواهد داشت.

به طور کلی رنو ساندرو ۲۰۲۲ را می‌توان یک خودروی با کیفیت دانست که در قالب یک هاچ بک خانوادگی می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. از مزایای این خودرو می‌توان به دوام فنی بالا، کیفیت بالا، امکانات مناسب در نسخه فول آپشن و موتور کم مصرف آن اشاره کرد. از این رو رنو ساندرو ۲۰۲۲ پس از ورود به بازار ایران می‌توانند حضور موفقی را تجربه کند.

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 1
    هر روز از اين خودروهاي آشغال بزارين اول اينگه کيفيتشون زير صفر ، دوم با اين قيمتايي که ميدن مگه ميشه خودرو خريد ديگه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 1
    قبلی که تو ایران بود خیلی سگ جون بود این معلومه اشغال تربو با cvt دو سال بیشتر کار نمیکنه بعدش سطل اشغال
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 1
    دو تا شرکت مثلا" خودروساز در ایران داریم که هردوتاشون کاملا" به خودورسازهای فرانسوی پژو و رنو وابسته اند و عجیب اینکه تحت هیچ شرایطی هم حاضر نیستند از زیر یوغ فرانسویهای نامرد بیرون بیایند!!
  • Ali IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    اولا توربو به درد بازار ایران که‌ اغلب ملت مجبورن خودرو رو برای ۲۰ سال نگهداری کنن نمیخوره. دوما این خودروی ۱۵ هزار دلاری یعنی حدود ۵۰۰ میلیون توسط هرکدوم از این لاشخورهای خودروساز وارد بشه حداقل ۹۰۰ تومن قیمت میخوره، خیالتون راحت! مگه الان شاهین که موتور تیبا روش هست رو نمیگن ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون! یا هایماهای ایران خودرو دو برابر قیمت جهانی قیمت نمیخورن؟! این هم مستثنا نخواهد بود. ایران بهشت مافیای خودرو لجنزار مصرف کننده خودرو
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 1
    من با مدرک فوق لیسانس و 30 سال سابقه بر اساس دلار بازار آزاد 480 و بر اساس نیما 560 دلار حقوق دریافت می کنم. به نظر شما چند سال باید صبر کنم؟ بعد مشرق جان، همه اش از اروپا مثال زدی ولی قیمت را بر اساس دلار حساب کردی. اروپا واحد پولی اش یورو است نه دلار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس