کد خبر 14215
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰

همسر شهيد «محمدرضا دستواره» گفت: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود و اگر شهيد دستواره در اين زمان حضور داشت، بر اين حرف خود استوار بود و آبرويش را براي ولايت مي‌گذاشت.

به گزارش مشرق، عذرا رستميان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امام خميني (ره) به همه خانواده شهدا لطف کرده و فرمودند «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند» در حالي که چشم و چراغ همه ما ولايت فقيه و شهدا هستند زيرا ايشان عزيز هستند که راه را به ما نشان مي‌دهند.
وي ادامه داد: شهدا ولايت‌مداري خود را در عمل نشان دادند و همه بايد با عمل نشان دهند که پشتيبان ولايت هستند.
همسر شهيد «سيد ‌محمد‌رضا دستواره» بيان داشت: در دوران دفاع مقدس زماني که امام راحل فرمودند به جبهه برويد، حصر آبادان را بشکنيد، شهدا کلام امام خميني (ره)را روي چشمان خود گذاشتند.
وي با اشاره به اينکه شهدا منتظر فرمان رهبر کبير انقلاب بودند، اضافه کرد: شهيد «مجيد رمضان» مسئول ستاد لشکر 27 محمدرسول‌الله‌(ص) مي‌گفت «ما از ولايت فقيه چنان فهميديم که اگر امام بفرمايند ما نفس نکشيم دستمان را جلو دهان‌مان مي‌گذاريم و نفس نمي‌کشيم».
رستميان بر پشتيباني از ولايت فقيه تاکيد داشت و ادامه داد: اکنون که امام زمان (عج) در غيبت به سر مي‌برند، واجب است که از نائب ايشان اطاعت کنيم و با اين همه دليل و برهان من نمي‌دانم دعواها به خاطر چيست؟
* خانواده شهيد اگر از مسير شهدا جدا شود با ديگران فرقي ندارد
همسر شهيد «سيد‌ محمد‌رضا دستواره» در ادامه به لغزش برخي خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: آيا تکريم خانواده شهيد به خاطر اين است که در آن خانواده يک شهيد زندگي مي‌کرد؟ اگر قرار باشد که راه‌مان از آن شهيد جدا باشد، پس با ديگران فرقي نداريم و اسم ما خانواده شهيد نيست.
وي افزود: نمي‌خواهم برخي از افراد را با کسي مقايسه کنيم ولي پسر نوح وقتي در مسير پيامبر حرکت نمي‌کرد، ديگر از آنها نبود.
رستميان در خصوص محاکمه کساني که در فتنه 88 نقش داشتند، بيان داشت: اگر دادگاه اثبات کند که هر کسي با هر عنوان يا هر اسمي در فتنه شريک بوده، ما پشتيبان حکم قاضي هستيم و اگر کساني اسناد و مدارکي در اين زمينه دارند، به دادگاه ارائه دهند.
* وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود
وي در خصوص ولايت‌مداري شهيد دستواره بيان داشت: شهيد دستواره هيچ وقت وصيت‌نامه نمي‌نوشت اما 2 ساعت قبل از شهادتش که مي‌دانست به شهادت مي‌رسد، در آن بحبوحه جنگ و آزاد‌سازي مهران روي هم رفته 6 تا 7 خط نوشت و به مهم‌ترين کلامي که اشاره کرد، اين بود که از امام خميني (ره) پيروي کنيد.
رستميان بيان داشت: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود و اگر شهيد در اين زمان حضور داشت، بر اين حرف خود استوار بود و آبرويش را براي ولايت مي‌گذاشت.
شهيدان سيدمحمدرضا، سيدحسين، سيد محمد، سه فرزند پسر خانواده دستواره بودند که در طول 5 ماه هر 3 بزرگوار به شهادت رسيدند.
شهيد سيدحسين دستواره قبل از عمليات «کربلاي يک»، شهيد سيد محمدرضا در تاريخ 13 تير 1365 در عمليات «کربلاي يک مهران» شهيد سيدمحمد دستواره در عمليات «کربلاي 5 » به ديدار معشوق شتافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس