استارت تیم ملی فوتسال در آسیا/ سلاح ایرانی اندونزی مقابل ایران!

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا فردا چهارشنبه به مصاف اندونزی می‌رود؛ تیمی که مربی سابق و باتجربه ایرانی را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی کشور کویت از امروز سه شنبه آغاز می‌شود که طی آن تیم‌های گروه اول و دوم برابر هم قرار می‌گیرند.

تیم ملی فوتسال ایران در گروه سوم این رقابت‌ها با اندونزی، چین تایپه و لبنان همگروه است و فردا چهارشنبه نخستین بازی خود را برابر اندونزی برگزار می‌کند. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن «سعد ال عبدالله» کویت برگزار می‌شود.

ایران پرافتخارترین تیم آسیا

تیم ملی فوتسال ایران از مجموع ۱۵ دوره گذشته جام ملت‌های آسیا، به ۱۲ عنوان قهرمانی رسیده و با یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی، پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود. ایران در دو دوره گذشته یعنی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ با سیدمحمد ناظم الشریعه به عنوان قهرمانی دست یافت و حالا در تلاش برای کسب سومین قهرمانی متوالی است.

آخرین قهرمانی ایران در آسیا در سال ۲۰۱۸

تعطیلی مسابقات سال ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

رقابت‌های سال ۲۰۲۲ فوتسال قهرمانی آسیا در واقع باید هفدهمین دوره این بازی‌ها باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا این رقابت‌ها را چند ماه به تعویق انداخت و در نهایت با مقاومت ترکمنستان برای میزبانی، آن را تعطیل کرد. به همین دلیل، فوتسال آسیا بعد از یک دوره تعویق، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

تغییرات ایران نسبت به دوره‌های گذشته

تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات فوتسال ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا با ترکیب تقریباً متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته حضور دارد. علاوه بر وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و کادر فنی، بازیکنانی به تیم ملی اضافه شده‌اند که نخستین حضور خود را در رقابت‌های آسیایی تجربه می‌کنند از جمله سالار آقاپور، سینا پرکاس، سعید مومنی، حمزه کدخدایی، علیرضا جوان، محمدحسین بازیار، بهمن جعفری، محمدحسین درخشانی. حسین طیبی (کاپیتان)، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی و علیرضا رفیعی پور از بازیکنان باتجربه ایران محسوب می‌شوند.

تیم ملی فوتسال ایران که دو هفته پیش در تایلند حضور داشت

حضور لژیونرها در کویت

در تیم ملی ایران حسین طیبی و مسلم اولادقباد دو لژیونر تیم پالما اسپانیا حضور دارند. این دو ملی پوش بعد از پایان تورنمنت تایلند به اسپانیا سفر کردند. اولادقباد در هفته دوم لیگ اسپانیا برابر اینتر مووی استار به میدان رفت و حتی گلزنی کرد. طیبی به دلیل کسالت و سرماخوردگی در این مسابقه غایب بود. هر دو بازیکن به کویت رفته‌اند و در فرصت کم تا بازی با اندونزی، ریکاوری کرده‌اند و احتمالاً در بازی با اندونزی به کار گرفته خواهند شد.

خط خوردن لحظه آخری یک بازیکن و مربی

تیم ملی ایران بامداد روز شنبه تهران را به مقصد کویت ترک کرد. در روز آخر اردوی تیم ملی در ایران، محمدرضا سنگ سفیدی به دلیل آنچه که مصدومیت او عنوان شد، از لیست تیم ملی خط خورد و به جای او، بهمن جعفری مسافر کویت شد. مصطفی نظری مربی دروازه بان های تیم ملی هم به خاطر اختلاف با وحید شمسایی و دیگر مربیان تیم ملی، از لیست این تیم کنار گذاشته شد و قرار است اصغر قهرمانی دروازه بان پیشین ایران جای نظری را در کادر فنی بگیرد.

مصطفی نظری مربی سابق دروازه بان های ایران

سلاح ایرانی اندونزی مقابل ایران

در تیم ملی فوتسال اندونزی یک چهره کاملاً آشنا برای اهالی فوتسال حضور دارد. محمد هاشم زاده بازیکن و مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران هدایت اندونزی را بر عهده دارد و این تیم را در مسابقات قهرمانی آسیا و در دیدار مقابل ایران هدایت می‌کند. هاشم زاده حتی دو فصل پیش در لیگ برتر ایران دستیار وحید شمسایی در تیم گیتی پسند اصفهان بود و تقابل او با همکار و همبازی سابق تماشایی خواهد بود.

امید اندونزی به هاشم زاده

هاشم زاده در تیم فوتسال اندونزی موفقیت بزرگی را به دست آورد. او موفق شد این تیم را بعد از دو دوره غیبت در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، دوباره به این رقابتها برساند. تیم هاشم زاده در مسابقات مرحله مقدماتی، به فینال صعود کرد و در دیدار نهایی برابر تایلند شکست خورد؛ هرچند او با این نایب قهرمانی هم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات آسیایی را به دست آورد. امید اندونزی حالا به شناخت هاشم زاده از ساختار و برنامه‌های تاکتیکی تیم ملی ایران است. چند روز پیش «سیافریل ناسوتون» نایب رئیس فدراسیون فوتسال اندونزی گفت: محمد هاشم زاده، مربی تیم ملی فوتسال اندونزی، راه شکست ایران در جام ملت‌های آسیا را می‌داند. دلیلش هم این است که ایران کشور اصلی هاشم زاده است و او از آنها شناخت دارد.

هاشم زاده و شمسایی زمانی که در کادر فنی گیتی پسند حضور داشتند

غیبت چند بازیکن کلیدی اندونزی

اندونزی قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با بدشانسی مواجه شد و چند بازیکن کلیدی خود را از دست داد. در لیست هاشم زاده چهار بازیکن کلیدی اندونزی غایب هستند و این بازیکنان در مسابقات قهرمانی آسیا از جمله دیدار برابر ایران حضور نخواهند داشت. «محمد الباقر»، «رانتو بوی»، «ماروین الکسا» و «ایوان سومیلینا» نفرات کلیدی و غایب اندونزی هستند که به دلیل مصدومیت به مسابقات قهرمانی آسیا نمی رسند. در این میان، غیبت الباقر دروازه بان برجسته اندونزی که نقش بسزایی در مرحله مقدماتی داشت، بیشتر دیده می‌شود.

سابقه بازی ایران و اندونزی

تیم‌های ملی فوتسال ایران و اندونزی در سال‌های گذشته دیدارهایی با یکدیگر داشته‌اند و نتیجه همواره قاطعانه به سود تیم کشورمان بوده است. در یکی از این بازی‌ها، ایران با نتیجه ۱۳ بر ۳ اندونزی را شکست داد و در دیداری دیگر، ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۲۰ بر ۱ حریف جنوب شرق آسیای خود را در هم کوبیدند.

تیم ملی فوتسال اندونزی در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا

فاصله زیاد ایران و اندونزی در رنکینگ جهانی

طبق آخرین محاسبات سایت futsalworldranking، تیم ملی فوتسال ایران در حال حاضر با ۱۵۷۲ امتیاز در رده ششم جهان قرار دارد و با این جایگاه، مسابقات قهرمانی آسیا را استارت می‌زند. اندونزی هم با ۱۱۰۰ امتیاز در رده سی و نهم رنکینگ جهانی قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    تخصص صدا و سیما: نقش دادن به افراد و موفق کردن او، دعوت به مصاحبه با مجری های معروف و معروف ساختن بازیگر موردنظر و جذب فالور برای او بازیگر: قدرت گرفتن با فالور و جهالت مردم، روسری و ارزش ها را کنار گذاشتن، رفتن به آغوش اپوزیسیون و هدایت مردم جاهل. دمت گرم صدا سیما و سینما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس