کد خبر 1421099
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
پنجعلی: برای اولین بارمی‌توانیم در جام جهانی تاریخ ساز شویم/ از نظر تکنیکی از انگلیس سرتر هستیم

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای اولین بار می‌توانیم در جام جهانی تاریخ‌ساز شویم و از گروه‌مان صعود کنیم.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی در مورد شرایط تیم ملی در فاصله کمتر از دو ماه مانده به جام جهانی اظهار داشت: اکنون که تیم ملی وضعیت بهتری پیدا کرده به جرأت می‌گویم که پتانسیل صعود از گروه‌مان را برای نخستین‌بار در جام جهانی داریم.

وی افزود: برای تاریخ‌سازی در جام جهانی باید تیم ملی را درست حمایت کنیم. این تیم وارد مسائل حاشیه‌ای نشود که در آن صورت صعود از گروه دور از دسترس نیست. برای حرفم دلیل دارم اینکه اکثر ملی‌پوشان ما در فوتبال باشگاهی اروپا بازی می‌کنند و تجارب حرفه‌ای بسیاری کسب کرده‌اند. در هیچ دوره‌ای تیم ملی ما این همه لژیونر با  تجربه و حرفه‌ای نداشته بیش از ۷۰ درصد از تیم ملی در اروپا بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

روح کی‌روش در تیم ملی ایران حلول کرد!

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه از نظر سطح فنی و فیزیکی توان رقابت با تیم‌هایی مثل انگلیس، آمریکا و ولز را داریم یا نه، عنوان کرد: توان فیزیکی و آمادگی جسمانی بازیکنان با تمرین مناسب قابل ارتقا است اما از نظر فنی و تکنیکی می‌گویم که بازیکنان فوتبال ایران به مراتب از انگلیسی‌ها بهتر هستند. دلیلش هم این است که فوتبالیست‌های ما خلاقیت فردی و ذاتی دارند. وقتی ما در فوتسال جهان عنوان سومی را کسب می‌کنیم نشانگر آن است که از نظر تکنیکی بازیکنان مستعدی داریم. البته وقتی کار به امکانات، زیرساخت‌ها و تاکتیک‌پذیری می‌رسد فوتبال ما به مشکل می‌خورد.

پنجعلی تأکید کرد: هنوز بهترین باشگاه‌های ما یعنی استقلال و پرسپولیس دو ورزشگاه اختصاصی ندارند اما ما دم از فوتبال حرفه‌ای می‌زنیم. در زمینه زیرساخت و امکانات مشکلات‌مان زیاد است. تیم ملی برای برگزاری اردوهای مناسب دچار مشکلات زیادی شد و مدام به این در و آن در می‌زنیم تا اردوی و بازی تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی جور کنیم که دلیل این ضعف در زیرساخت‌ها هم فوتبال دولتی است. فوتبالی که در آن بخش خصوصی توان رقابت با تیم‌های دولتی را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس