نوری

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمهیداتی برای مدارس کانکسی و سرویس های آبخوری انجام دادیم. ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس محروم هزینه شد و ۹ هزار کلاس درس آماده برای تحصیل می شود.

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اجباری بودن واکسیناسیون در آغاز سال تحصیلی در مقاطع مختلف، گفت: واکسیناسیون برای سنین زیر ۱۲ سال اجباری نیست اما به بالای ۱۲ سال که این واکسن را تزریق کرده بودند توصیه میکنیم که دز یادآور را حتما بزنند.

وی در همین راستا ادامه داد: تاکنون مشکلی در مدرسه و ثبت نام برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند ایجاد نشده است ولی توصیه می کنیم حتما اگر کسانی دز اول را تزریق نکرده اند حتما  واکسیناسیون را دریافت کنند و آنهایی که دز دوم را گرفتند دز یادآور سوم را بزنند این یک توصیه است که دانش آموزان شرایط بهتری در ایمنی و بهداشت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با گرانی قیمت لوازم التحریر خاطر نشان کرد: لوازم التحریر دو دسته است بعضی اقتصادی هستند و با قیمت ارزانتر در بازار به فروش می رسند اما متاسفانه برخی والدین و دانش آموزان در رقابتی گیر افتادند و به سمت نوشت افزارهای تجملاتی رفته اند، در حالیکه هیچ تاثیری بر فرآیند آموزش و پرورش نخواهد گذاشت.

نوری تصریح کرد: لوازم التحریر اقتصادی قیمت کمتری دارد البته شما بهتر می دانید با اصلاحی که انجام شد قیمت نوشت افزار افزایش جدی داشته اما برای اینکه خدایی نکرده دانش آموزان محروم از تحصیل نشوند با همکاری معاون اول محترم پویشی را راه اندازی کردیم که یک میلیون از دانش آموزان تجهیزات تحصیلشان تامین شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فضا را برای تولید کنندگان ایجاد کردیم و کانون فکری کودکان و نوجوانان ما آمادگی لازم را دارد تا لوازم التحریر در آنجا با قیمت اصلی کارخانه به فروش برسد. اقداماتی انجام دادیم که دانش آموزان که نیاز واقعی دارند یک بخشی از نیازهایشان تامین شود ولی به همه نمی توانیم این خدمات را ارائه بدهیم. 

نوری در رابطه با بازسازی مدارس در مناطق محروم خاطر نشان کرد: تمهیداتی برای مدارس کانکسی و سرویس های آبخوری انجام دادیم. ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس محروم هزینه شد و ۹ هزار کلاس درس آماده برای تحصیل می شود. بخشی از تعمیرات مدارس انجام شده و مدارس در مناطق زلزله زده و سیل زده آماده شدند. همچنین مدارس کانکسی تا پایان سال جمع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس