کد خبر 1421049
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
اتوبوس

مدارس بازگشایی شد. تمهیداتی برای کاهش ترافیک صورت گرفت. مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران می‌گوید برای اولین بار در کشور اتوبوس‌هایی را تحت عنوان اتوبوس مدرسه مناسب‌سازی کردیم.

به گزارش مشرق، کارشناسان پیش بینی کرده بودند با آغاز سال تحصیلی ترافیک شهر تهران حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد. تغییر ساعت طرح ترافیک، شناور شدن ساعت کاری ادارات و .... انجام شد تا ترافیک مهر شهر تهران تا حدودی کنترل شود.

پلیس راهور اصلاحات هندسی و مهندسی ترافیک را از یک ماه قبل آغاز کرد که عمده این اصلاحات در مقابل مراکز آموزشی و مدارس بوده است.شهرداری تهران هم برای روان سازی ترافیک اقداماتی انجام داد.

در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد/شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد

پیش بینی می شود از هفته آینده ترافیک بیشتر شود.مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در این باره می گوید:پیش بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ترافیک حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد و آن  منعطف بودن ساعت کار بود که شامل دستگاه‌های عمومی و دولتی است چرا که مطالعات ترافیکی نشان داد شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود. پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.

برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امید است تا پایان هفته ساماندهی آنها تمام شود

شفیعی می گوید که با توجه به تعطیلی پیش رو شاهد ترافیک آنگونه که پیش‌بینی می‌شود،نباشیم. البته برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امید است تا پایان هفته ساماندهی آنها تمام شود. احساس می‌کنم در حوزه اطلاع‌رسانی، شناور شدن ساعت کار از ۷ تا ۹ صبح، کم بوده است.

 ۵۰ دستگاه مینی بوس و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می‌شود/شهرداری تهران قراردادهای جدیدی بست

بر اساس این گزارش،  ۵۵۰ دستگاه از اتوبوس‌های متوقف شده شهر تهران را اورهال شد.  شرکت واحد اتوبوسرانی با توجه به افزایش سفرهای مهر از دو ماه پیش تدارکات لازم را دیده است. همچنین ۵۰ دستگاه مینی بوس و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در دو مرحله وارد ناوگان می‌شود که این ناوگان جدید از محل قراردادهای شهرداری تهران است.

برای اولین بار  در کشور ۳۰ دستگاه اتوبوس  به عنوان سرویس مدرسه مناسب سازی شده است/ هماهنگی با آموزش و پرورش برای اتوبوس مدرسه

مباحثی در خصوص اتوبوس مدرسه مطرح شده است و نکاحی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران می گوید برای اولین بار  در کشور ۳۰ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده را تحت عنوان اتوبوس مدارس  آماده سازی کردیم و با همکاری آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قراردادیم.

هر ساله با آغاز مهر  و سال تحصیلی جدید شاهد بروز ترافیک در معابر شهر تهران هستیم/ عمدتا خط اتوبوس مدرسه در شهرک‌ها یا مکان‌هایی که تمرکز مدارس وجود دارد، راه اندازی می شود

بر اساس این گزارش، در سالهای گذشته همواره با آغاز مهر  و سال تحصیلی جدید شاهد بروز ترافیک در معابر شهر تهران بودیم و این ترافیک بر نحوه خدمت رسانی سرویس مدارس نیز تاثیر می گذارد. همچنین با تعدد سرویس‌های مدارس، موجی از ترافیک ایجاد می شود. در سال تحصیلی جدید ۲۹ دستگاه اتوبوس و مینی بوس را تحت عنوان سرویس مدرسه مناسب سازی شده تا فرهنگ استفاده از خودروی جمعی فراگیر شود.

 این سرویس‌ها حسب نیاز آموزش و پرورش در نقاطی که اعلام شود، خدمات دهی می کنند که عمدتا خط اتوبوس مدرسه در شهرک‌ها یا مکان‌هایی که تمرکز مدارس را داریم، راه اندازی می شود.

بالغ بر ۵٠٠٠ مامور پلیس راهنمایی و رانندگی در مدیریت ترافیک و تسهیل رفت و آمد مشارکت دارند

امسال بعد از دو سال شاهد بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی  هستیم و برآورد می شود افزایش ٣٠ درصدی حجم ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس را شاهد باشیم.سردار رحیمی  رییس پلیس پایتخت می گوید که  بالغ بر ۵٠٠٠ مامور پلیس راهنمایی و رانندگی در مدیریت ترافیک و تسهیل رفت و آمد مشارکت دارند، علاوه بر آن حدود ۵٠٠٠ نفر دیگر از ماموران پلیس در یگان های امداد، کلانتری‌ها و ... حضور خواهند داشت.

باید چندین هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه شود/ در پایان شورای چهارم نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شورای پنجم تحویل داده شد

شهرداری تهران اقدامات زیادی در خصوص بازگشایی مدارس انجام داده و در مناطق برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفت.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در این باره می گوید که  پیش‌بینی شده است که تعدادی اتوبوس اضافه شود. برای آنکه بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی را در حوزه حمل و نقل و جابجایی مسافران داشته باشیم، باید چندین هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه شود که البته این مسئله برنامه‌ریزی شده است اما قطعاً زمان‌بر خواهد بود.  شهرداری تهران با برخی از شرکت‌های داخلی جهت تامین اتوبوس قراردادهای بسته و امیدواریم تا پایان سال تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه خواهد شد.

۲۰۰۰ اتوبوس به شورای ششم تحویل داده شد

چمران در خصوص ورود اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان حمل و نقل شهری می گوید: این اتوبوس‌ها نیز خریداری شده و شرایط خوبی دارد و آنها نیز وارد این چرخه خواهند شد. ببینید در پایان شورای چهارم نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شورای پنجم تحویل داده شد،  این درحالی است که در پایان فعالیت شورای پنجم ۲۰۰۰ اتوبوس به شورای ششم تحویل داده شد.

حداقل اتوبوس‌های شهر تهران باید به عدد ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس برسد

بر اساس این گزارش،  برمبنای طرح جامع شهر تهران و بر اساس محاسبات صورت گرفته حداقل اتوبوس‌های شهر تهران باید به عدد ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس برسد.  که شهرداری تهران برنامه ریزی های برای خرید اتوبوس، با اورهال کردن قطارهای متروو ... دارد تا دوباره سیستم حمل و نقل عمومی پویا شود. عقب ماندگی های جدی در حوزه حمل و نقل وجود دارد اما مدیران اقداماتی برای پویایی شهر انجام داده اند. بودجه خوبی هم در سال جاری برای توسعه حمل و نقل عمومی و خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس