کد خبر 1420859
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
رکورد ویژه کی‌روش مقابل اروگوئه/ رمز پیروزی بزرگ مقابل یاران سوارز

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل اروگوئه بهترین پیروزی خود در ۱۱ سال اخیر را کسب کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی دوستانه خود در اردوی اتریش شب گذشته با تک گل مهدی طارمی اروگوئه را شکست داد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی در این مسابقه حریف قدرتمند اهل آمریکای جنوبی خود و قهرمان جام‌های جهانی ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ را شکست دادند  که این برد را می‌توان بهترین برد ۱۱ سال اخیر فوتبال ایران را با توجه به جایگاه حریفان در رنکینگ فیفا محسوب کرد.

ایران در شرایطی توانست اروگوئه را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد که شاگردان دیه‌گو آلونسو در حال حاضر در رتبه سیزدهم رنکینگ فیفا حضور دارند.

آخرین برد ملی پوشان فوتبال کشورمان مقابل تیم‌های زیر ۱۵ رنکینگ فیفا به ۶ فروردین ۱۳۹۴(۲۶ مارس ۲۰۱۵) بازمی‌گردد که ایران با سرمربیگری کی‌روش توانست شیلی، تیمی که در آن زمان در جایگاه چهاردهم رنکینگ قرار داشت با ۲ گل وحید امیری و جواد نکونام مغلوب کند.

رکورد ویژه کی‌روش مقابل اروگوئه

رنکینگ فیفا از سال ۱۹۹۲ تشکیل شده و تیم ملی فوتبال ایران بهترین برد خود را از آن تاریخ در دیدار تاریخی مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ به دست آورد. روز ۳۱ خرداد ۱۳۷۷(۲۱ ژوئن ۱۹۹۸) تیم ملی با سرمربیگری جلال طالبی توانست در دومین بازی خود در جام جهانی فرانسه، یانکی‌ها را که آن زمان در رده یازدهم رنکینگ بودند با گل‌های حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا مقابل  گلی که برایان مک براید وارد دروازه احمدرضا عابدزاده کرد، دو بر یک شکست بدهد.

رکورد ویژه کی‌روش مقابل اروگوئه

پیش از ورود کی‌روش به کشورمان هم ملی پوشان کشورمان در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹(۹ فوریه ۲۰۱۱) در شرایطی که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشتند برابر روسیه، تیم دوازدهم رنکینگ فیفا با گل محمدرضا خلعتبری به برتری رسیدند.

رکورد ویژه کی‌روش مقابل اروگوئه

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس