کد خبر 1420847
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
صدور شناسنامه المثنی منتفی است

معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال شناسنامه‌های جلد قرمز یا مستعمل یا دچار تغییرات هویتی را نیازمند تغییر عنوان کرد.

به گزارش مشرق، عباسی معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال با اعلام این که در صورت مفقودی بلافاصله باید درخواست شناسنامه مجدد داده شود تا از سو استفاده جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: این کار نباید به بعد موکول شود؛ چرا که ممکن است در فرصت زمانی اندک برای یک امر مهم، برای این منظور اقدام شود و در کوتاه مدت امکان صدور مجدد نباشد.

وی ادامه داد: شناسنامه مدرکی است که به کرات به آن نیاز پیدا می‌کنیم؛ لذا لازم است هر از چند گاهی از عدم مفقودی آن اطمینان حاصل کرده و آن را در دسترس بگذاریم.

عباسی همچنین به مردم توصیه کرد سریال این مدرک شناسایی شخصی را همراه داشته باشند؛ در این راستا یکی از معضلات اخیر، در دسترس نبودن شناسنامه ثبت‌نام کنندگان برای خرید خودرو بود در حالی که سایت پذیرنده شماره سریال شناسنامه را نیاز داشت.

وی همچنین این روند را نیازمند همراه داشتن شماره ملی والدین و اطلاعات همسر و فرزندان دانست و گفت: اگر فردی شناسنامه خود را گم کرد بلافاصله باید درخواست شناسنامه جدید بدهد و دیگر شناسنامه المثنی صادر نمی‌شود.

صدور شناسنامه المثنی منتفی است

معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال همچنین سریال شناسنامه را کدی یونیک معرفی کرد که برای هر شناسنامه به صورت خاص صادر شده است و لذا همواره باید در یاد افراد باشد.

عباسی لزوم صدور مجدد شناسنامه برای آن دسته از مدارک شناسایی که همچنان به صورت جلد قرمز در دسترس افراد بوده را متذکر شد و گفت: ممکن است فردی از یک شناسنامه مفقود شده سو استفاده کند و مشکلات بسیاری برای فردی ایجاد شود که مدرک شناسایی خود را گم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس