اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان/ تعیین تکلیف استخدامی 70 هزار معلم با اجرای طرح مهرآفرین

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: با اجرای طرح مهرآفرین وضعیت استخدامی ۷۰ هزار معلم مشخص می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا حاجی‌پور شامگاه شنبه در جمع فرهنگیان و مسؤولان فرهنگی و آموزشی همزمان با آغازین روز بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ارزش کسب علم و دانش بسیار زیاد است و اهل بیت و معصومان برای کسب علم و تحصیل دانش اجر و پاداش ویژه داشتند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام می‌‎فرمایند علم را بجویید حتی اگر در دوردست‌ترین دوردست‌ها باشد، افزود: امام نخست شیعیان نیز می‌‎فرمایند که اگر هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است، البته در احادیث و بیانات متعدد معصومان به ارزش کسب علم و دانش پی می‌بریم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: وکلای مردم در مجلس تمام قد در کنار معلمان کشور قرار دارند و برای اتقای وضعیت علم و دانش تلاش دارند.

حاجی‌پور با اعلام اینکه در گذشته حدود ۷۰ درصد از درآمدهای کشور مبتنی بر فروش و صادرات نفت بوده است، بیان کرد: این روند امروزه شکل معکوس به خود گرفته است و ۷۰ درصد درآمد کشور به صورت غیرنفتی حاصل از ارزش افزوده و دیگر بخش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان مقابل ابرتحریم‌ها و مششکلات اقتصادی کشور ایستادگی کرده و روی پای خود قرار دارد، یادآور شد: با اجرای طرح مهرآفرین نیز می‌‎توانیم قدردان زحمات فراوان معلمان باشیم، برای حدود ۷۰ هزار نفر از معلمان که بیش از ۱۷ سال سابقه کار دارند تغییر وضعیت از پیمانی به استخدامی رسمی اتفاق نیافتاد و این افراد کد استخدامی ندارند همچنین با برگزاری آزمون بین ۷۰ هزار نفر از معلمان کد استخدامی تعلق می‌گیرد تا تغییر وضعیت‌ها انجام شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه طرح مهرآفرین معلمان با سرعت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون تنها برای اختصاص کد استخدامی بوده تا تغییر وضعیت ایجاد شود.

وی با اعلام اجرای قانون جهش تولید و دانش‌بنیان برای دانش‌آموزان، افزود: با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری سال جدید به تولید، دانش‌‎بنیان و اشتغال‌آفرین فرمایشات معظم‌له ره توشه قرار گرفت و در این زمینه نمایندگان مجلس به صورت ویژه وارد میدان شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه در حوزه دانش‌بنیان تصمیمات مجلس تبدیل به قانون شد، بیان کرد: در زمینه بحث رتبه‌بندی و قانون جهش تولید مجلس تلاش‌های فراوان داشته و مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای این منظور در نظر گرفتیم همچنین مصوب شد تا دانش‌آموزان در هر رتبه و مقطع در زمینه دانش‌بنیان طرحی دارند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، دانش‌اندوزی و کسب علم برای جلوگیری از فرار مغزها از مرزها اتفاق می‌افتد، گفت: امسال در شهرستان آمل رتبه‌های بسیار خوبی در کنکور سراسری کسب شد به طوری که دانش‌آموزان آملی در حوزه علمی در یک مدرسه ۲۶ قبولی در رشته پزشکی داشتند و در یک کلاس درس سه نفر در رشته‌های پزشکی قبول شدند همچنین در سال گذشته نیز ۱۰۰ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری داشتیم که از این حیث در سطح کشور و استان مازندران رتبه نخست را در اختیار داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس