تاکید ایران و اردن بر ضرورت برقراری ثبات در منطقه

معاون وزارت خارجه اردن و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات باهم در نیویورک بر تلاش در حل بحران‌های منطقه و دستیابی به ثبات تاکید کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اردنی روز شنبه از دیدار معاون وزارت خارجه اردن با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک در آمریکا خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های اردنی، «ایمن صفدی» معاون وزارت خارجه اردن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه اردن و ایران و تلاش برای حل بحران‌های منطقه و دستیابی به ثبات بر اساس روابط منطقه‌ای و رعایت اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخیرا یک تحلیلگر مسائل سیاسی، تأکید کرد که اردن و جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلاف و دشمنی با هم ندارند و ارتباط با تهران، به سود اردن خواهد بود؛ زیرا ایران، رهبر قدرتمندترین محور در منطقه خاورمیانه است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مسائل سیاسی با انتشار یادداشتی در روزنامه برخط «رای الیوم» نوشت، از چند سال پیش، این برای نخستین بار است که یک مسئول بلندپایه اردنی، با لحن غیر خصمانه‌ درباره ایران سخن می‌گوید؛ اظهاراتی که در زمان مهمی مطرح شده است. چرا که نشست جده به زودی به ریاست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن، تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتو عربی» علیه ایران است.

اشاره او به اظهارات  «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن بود که  در مصاحبه با  شبکه خبری «بی بی سی» گفته بود که جمهوری اسلامی ایران، امنیت ملی این کشور را تهدید نمی‌کند و اردن هم تهران را  تهدید برای خود به شمار نمی‌آورد، بلکه در پی برقراری روابط صحیح با ایران است.

عطوان تاکید کرد، هر کس از کانون‌های تصمیم‌ساز سیاسی و دیپلماتیک اردن اطلاع داشته باشد، به خوبی می‌داند که این اظهارات مثبت درباره ایران، در این موقعیت زمانی، تصادفی نیست، بلکه حاصل یک تصمیم سیاسی است که در بالاترین سطح در حکومت اردن گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    مداخله در امور خارجی دیگه چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس