پیشنهاد آتش بس بلندمدت از طرف سازمان ملل به طرف های یمنی

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای تمدید بلندمدت آتش بس به طرف های یمنی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اظهار داشت: ما به طرف های مختلف یمنی پیشنهاد تمدید آتش بس برای طولانی‌ ترین مدت ممکن را ارائه کرده و منتظر پاسخ آنها به این پیشنهاد هستیم.

وی با بیان اینکه لازم است نوعی قرابت رویکرد سازنده میان همه طرف ها وجود داشته باشد، افزود: آتش‌بس دستاورد بزرگی بود و امیدواریم به یک راه حل نهایی و آتش بس پایدار دست یابیم که به جنگ یمن پایان دهد.

گروندبرگ اعلام کرد: اگر اراده سیاسی از سوی طرف های یمنی وجود نداشته باشد، نمی‌ توانیم به نتیجه برسیم و این برای موفقیت ضروری است.

سازمان ملل در ۲ آگوست اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، ۲ ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شد.

گفتنی است عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از ۷ سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس