کد خبر 1420688
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
فضا

چین تصمیم دارد در ۲۰۳۰ میلادی فضاپیماهایی به سیاره های مشتری و اورانوس بفرستد.

به گزارش مشرق، طی این ماموریت «تیان ون۴» نامیده شده، یک کاوشگر بزرگتر به مشتری و یک نسخه کوچکتر برای مدار زدن دور سیاره دوردست اورانوس به فضا ارسال می شوند.

دو فضاپیما همراه یک موشک لانگ مارچ۵ به فضا ارسال می شوند. کاوشگرها  با دور زدن دور زهره و دو بار مدار زدن دور زمین در مسیری به سمت خارج  منظومه شمسی قرار می گیرند و سپس از یکدیگر جدا شده و ب هردام به سمت مسیر هدف خود پرواز می کنند.

پیش از این نیز چین اعلام کرده بود مشغول برنامه ریزی مراحل یک ماموریت فضایی به سیاره مشتری است. اما جزئیات جدید توسط یکی از مقامات مرکز اکتشافات ماه و مهندسی فضایی (تحت نظر سازمان ملی فضایی چین)  در کنگره بین المللی ستاره شناسی ۲۰۲۲ اعلام شده است.

فضاپیمای اصلی این ماموریت  به تحقیقات درباره منظومه مشتری اختصاص دارد و به تدریج وارد مدار قمر Callisto می شود تا تحقیقات دقیقتری انجام دهد.

فضاپیمای کوچکتر باید مسافت طولانی تری را تا سیاره اورانوس طی کند.  این ابزار در مسیر خود احتمالا از کنار یک سیارک نیز می گذرد.

ماموریت فضایی تیان ون ۴ بخشی از برنامه درحال گسترش چین برای اکتشاف منظومه شمسی است. چین نخستین ماموریت بین سیاره ای مستقل خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داد و مدارگرد تیان ون یک را همراه کاوشگر ژورونگ به مریخ فرستاد. پس از آن قرار است در ۲۰۲۵ میلادی ماموریت تیان ون ۲ انجام شود که هدف آن سیارکی نزدیک زمین است.

تیان ون ۳ یک ماموریت پیچیده برای نمونه برداری و ارسال آن به زمین از مریخ است که احتمالا در ۲۰۲۸ میلادی انجام می شود. طی این ماموریت ۳ نمونه از خاک وسنگ سیاره به زمین انتقال می یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 2
    البته اگر از فتنه های امریکا در امان باشد
  • از شهرستان سراب IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 1
    همین اخیرا بود بقایای موشک چینی بشدت با نیمه پنهان ماه برخورد کرد و یکبار دیگه بقایای موشک فضاییش در اقیانوس هند و بخشهایی از اندونزی افتاد چین داره جان ساکنان کره زمین رو به مخاطره میندازه با ساختن سدی بسیار بزرگ موجب اخلال در سرعت چرخش زمین شده و سرعت زمین بیشتر شده بخاطر افزایش سطح ابهای بسیار زیاد پشت دریاچه ان سد
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 1
      خدا شفات بده. ناامید نیستیم.
    • سرابی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      1 0
      13:18 سطح سواد و درکت در حد خرید نان و راه رفتن هست سطح سواد من در حد فضا زمان دنیاهای موازی کوازارها سیاه چاله ها ذرات بنیادین کوارکها شتاب دهنده ها فیزیک هسته ای متافیزیک ماده تاریک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس