کشتی‌گیران باید مانند امامعلی حبیبی بار بیایند/ بنا هم ارسلان را قربانی کرد هم خود را!

رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: نمی توانیم از واقعیت ها فرار کنیم، علی ارسلان قربانی برگزار نشدن انتخابی تیم ملی شد و در ادامه هم گریبان خود بنا را گرفت تا نتیجه خوبی نگیرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا طالقانی در گفت و گویی در خصوص مسابقات کشتی جهانی صربستان اظهار داشت: مسابقات جهانی صربستان در بالاترین سطح ممکن برگزار شد مخصوصا در رشته فرنگی که کشتی های بسیار خوبی را شاهد بودیم. هم کشتی گیران فرنگی و هم آزاد کشتی های بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و اگر کسی هم در این رقابت ها نتوانست نتیجه مطلوب کسب کند از این بود که همه حریفان با آمادگی بالا به این مسابقات آمده بودند و همین موضوع هم سطح رقابت ها را بالا برده بود هم مبارزات را سخت کرده بود.

وی در ادامه به انتقادات علیه تیم ملی کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: موضوعی است که باید به آن اشاره کنم زمانی که من محمد بنا را از آلمان به ایران آوردم تا در ورزشگاه امجدیه مربیگری کند و تا به امروز هم در تیم ملی حضور داشت و تمام افتخارات بالا و پایین را هم تا به امروز بنا به دست آورده است. روزی که بنا به ایران آمد ما به طور گلخانه ای یک مدال در جهان یا المپیک کسب می کردیم و امروز که ۳ یا ۴ مدال جهانی کسب می کنیم می گوییم کم است. این اصلا برای تیم ملی کشتی ما خوب نیست. همه کشتی گیران خوب بودند و خوب کشتی گرفتند و کشتی گیرانی هم که زورشان به حریفان نرسید باید تلاش کنند تا به حدی برسند که بتوانند بر همه حریفان غلبه کنند.

* باید برای کشتی برنامه ۸ ساله مدون داشته باشیم/ مردم ایران با کشتی زندگی کردند

طالقانی در خصوص وضعیت تیم های ملی کشتی عنوان کرد: من احساسم بر این است که باید برنامه ۸ ساله داشته باشیم تا بتوانیم جوان هایی را که داریم به خوبی استفاده کنیم و در اختیار داشته باشیم. کشتی فرنگی ما نفرات بسیار خوبی دارد و با یکی دو تغییر در کادر فنی و تقویت می تواند در سال های آینده قهرمان جهان باشد.کشتی آزاد هم که نتیجه بسیار خوبی گرفت وقتی ۷ نفر از ۱۰ ورزشکار یک تیم مدال کسب می کند عملکرد بسیار خوبی داشته است. همه فکر می کنند کسب مدال در رقابت های جهانی که سالی یکبار برگزار می شود آسان است. کشتی آزاد ۷ مدال کسب کرد و با بد شانسی دوم جهان شد این بهترین نتیجه برای کشتی آزاد ما بود این که یک تیم هرسال قهرمان شود واقعا نگاه درستی نیست.

وی در ادامه افزود: مردم ایران با توجه به این که با کشتی زندگی کردند و دوست دارند همیشه قهرمان باشیم. امروزه تا صحبت از رقابت های جهانی می شود مردم می گویند باید همه قهرمان شوند که این اصلا درست نیست چرا که ۵۰ کشور در این رقابت ها شرکت میکند که آماده اند تا مدال بگیرند از این ۵۰ کشور یک کشور ایران است.

 کشتی‌گیران باید مانند امامعلی حبیبی بار بیایند/ بنا هم ارسلان را قربانی کرد هم خود را!

* نفرات تیم ملی باید از طریق انتخابی انتخاب شوند، اما چرا سال گذشته به انتخابی تیم ملی انتقاد نشد؟

رئیس سابق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که چرا به انتخابی تیم ملی انتقاد شد؟ گفت:من خودم همیشه به این موضوع اشاره کردم که تیم های ملی باید با برگزاری انتخابی انتخاب شوند. حالا سرمربی تیم ملی کشورمان بر این باور بوده است تا در بعضی از وزن ها انتخابی برگزار نکند. سال گذشته هم با یکی دو تغییر هم همین تیم در مسابقات جهانی حضور داشتند و توانستند نتایج خوبی را هم کسب کنند. چرا سال گذشته این حرف را نمی زدند؟ همیشه دوست داریم کم بود ها را ببینیم. وقتی در تیم ملی کشتی فرنگی ۳ نفر مدال کسب می کنند من میدانم که در تیم ملی چه خبر است و چقدر برای این رقابت‌ها زحمت کشیده اند.

* کشتی فرنگی باخت بست شده است/ یزدانی می تواند یک طلای دیگر در المپیک بگیرد

طالقانی در خصوص آینده کشتی فرنگی و آزاد تصریح کرد: کشتی فرنگی ما جوان است و باید امتحان های زیادی را پس بدهد تا بتواند بهترین شود، مطمئن هستم که سال آینده کشتی فرنگی ما بهتر از امسال نتیجه خواهد گرفت. کشتی گیران فرنگی باخت بست شدند و دوران شکست هایشان رو به اتمام است و فهمیده اند که چقدر در دنیای کشتی از حریفان خود جلوتر هستند. جوانگرایی در تیم ملی باید ادامه دار باشد. پشتوانه سازی خوبی را داشته باشیم می توانیم ۲۰ سال  کسب نتایج و قهرمانی خود را تثبیت کنیم.

وی افزود: کشتی آزاد ما در حال حاضر در وسط راه است و باید به پیشرفت فکر کند، حتی حسن یزدانی هم به نظر من می تواند حداقل یک المپیک دیگر مدال طلا کسب کند و افتخارات خود را افزایش دهد. کشتی آزاد با داشتن چهره ای مانند حسن یزدانی که می تواند کشتی گیران را راهبری کند می تواند در آینده بهتر هم شود. وقتی تیمی از ۱۰ ورزشکار موفق به کسب ۷ مدال می شود یعنی این تیم کار خودش را به درستی انجام داده است. برخی از کارشناسان با صحبت های خودشان هم انصاف را در خصوص تیم ملی رعایت نمی کنند.

 کشتی‌گیران باید مانند امامعلی حبیبی بار بیایند/ بنا هم ارسلان را قربانی کرد هم خود را!

* گرفتن انگیزه از کشتی گیران نتیجه عکس دارد/ کشتی گیران را باید مانند امامعلی حبیبی بار بیاوریم

رئیس سابق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقات جهانی بعضی از کشتی گیران انگیزه نداشتند؟ بیان کرد: در این خصوص موضوعی است که باید به شما بگویم آن هم این است که در کشور ما وقتی یک ورزشکار چند مدال پشت سر هم را کسب می کند به یکباره انگیزه را از او می‌گیرند. این فدراسیون و کادر فنی تیم ملی است که باید انگیزه کسب مدال های بیشتر را به کشتی گیر دهیم. بعضی از مواقع هم خود ورزشکاران هستند که با به دست آوردن آن چیز هایی که حق آن ها است دیگر مانند گذشته  انگیزه لازم را ندارند و تلاش نمی کنند تا بتوانند مدال های بیشتری را کسب کنند. اما ما باید این ورزشکاران را از همین امروز چه از نظر فکری و چه از نظر روحی برای مسابقات جهانی و المپیک آماده کنیم.

وی در ادامه گفت: یک بار امامعلی حبیبی در یک سفر به من گفت کشتی گیران باید مانند من بار بیایند. گفتم مگر تو چطور هستی؟ گفت من مانند یک ببری بودم که در قفس است و در به روی او بسته اند. همیشه تمرین می کردم و مسابقه می دادم در این میان جوری تفکرات من را می‌ساختند و زمانی که در قفس را باز می کردند تنها کار من این بود که همه رقبای خودم را شکست دهم. پس باید انگیزه را در ورزشکاران زیاد کنیم و فکر نمی‌کنم این موضوع کار سختی باشد. مردم همیشه به کشتی گیران علاقه زیادی دارند و کشتی گیران هم باید با کسب مدال های طلا جواب حمایت های مردم را را بدهند، اگر کشتی گیران عرق ملی در خود افزایش دهند خود به خود انگیزه به آن ها بر می گردد.

* رنگرز کار آسانی در کشتی فرنگی دارد و باید ادامه دهنده راه بنا باشد

طالقانی در خصوص انتخاب شدن حسن رنگرز به جای محمد بنا اظهار کرد: حسن رنگرز کار آسانی در تیم ملی دارد و فقط باید ادامه دهنده راه محمد بنا باشد. بنا یک تیم آماده و جوان را از خود به جا گذاشته است و حسن رنگرزی که چکیده ای از کشتی فرنگی و قهرمان جهان بوده کار آسانی است. اما همچنان معتقد هستم که از وجود محمد بنا مانند یک ویترین افتخارات استفاده کنند. هر یک روز محمد بنا برای کشتی فرنگی ما یک دنیا است. او را از نزدیک می شناسم و میدانم او هیچ وقت از کشتی دور نمی شود. امروز هم که در تیم ملی حضور ندارد می رود در صالح آباد شهریار که باشگاه دارد در آن جا به آموزش کشتی می پردازد و برای آینده کشتی کشور هم کاری می کند کارستان. محمد بنا عاشق کشتی و ایران و هیچ وقت نباید او را به راحتی کنار بگذاریم.

 کشتی‌گیران باید مانند امامعلی حبیبی بار بیایند/ بنا هم ارسلان را قربانی کرد هم خود را!

وی افزود: حسن رنگرز هم شخص کوچکی نیست و کشتی گیران هم او را قبول دارند و از نظر مدیریت هم تجربه خوبی را دارد و همچنین در گذشته مربیگری کرده و با مربیگری بیگانه نیست. بنا تیم آماده ای را به یادگار گذاشته است که یقین بدانید در آینده در هر مسابقاتی حاضر شود برنده چند مدال خواهد بود.

* بنا با برگزار نکردن انتخابی هم ارسلان را قربانی کرد و هم خود را!

ببینید من همان زمان به محمد بنا گفتم که باید انتخابی بگذارد و از طریق انتخابی نفرات را انتخاب کند اما سرمربی بود و اختیاراتی داشت و وقتی کسی را به عنوان سرمربی انتخاب می کنی باید به نظرات او هم احترام بگذاریم. اما از واقعیت ها نمی شود فرار کرد علی ارسلان قربانی این موضوع بود همان زمان گفتم او کشتی گیر خوبی است و یک مسابقه انتخابی برای او بگذارد ولی به نظر خودش تکیه کرد و ما هم احترام گذاشتیم. اگر تیم ملی نتیجه نگیرد همه به سمت سرمربی می آیند و اگر نتیجه بگیرد هزار صاحب پیدا می کند. امروز بنا قربانی همین صحبت هایی شده است که من هم آن ها را قبول دارم و در زمان مقرر آن ها را به بنا گفتم. او با برگزار نکردن انتخابی هم خود را قربانی کرد و علی ارسلان را.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس