کد خبر 1420587
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
شوک بزرگ به تیم ملی فوتسال/ قهر یک بازیکن و سفر اصولی به کویت!

اعزام تیم ملی فوتسال ایران به کویت برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تحت تاثیر اتفاقات و اختلافات درونی در این تیم قرار گرفت و یک پست بزرگ در این تیم خالی ماند!

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران بامداد امروز شنبه از تهران عازم کویت شد تا در شانزدهمین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا شرکت کند. ایران با کسب ۱۲ عنوان قهرمانی از ۱۵ دوره گذشته، این بار با هدایت وحید شمسایی در مسابقات حضور دارد و انتظار می‌رود از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؛ هرچند این تیم تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته داشته است.

سفر پردردسر ایران به کویت

کویت در حالی میزبانی این دوره از بازی‌ها را قبول کرد که این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. کویت که اشتیاق زیادی برای گرفتن میزبانی از ترکمنستان داشت، در سال ۲۰۲۱ هم از برگزاری این رقابتها منع شد و در نهایت با لغو دوره گذشته این مسابقات، این کشور حاشیه خلیج فارس موفق شد میزبانی را از آن خود کند.

با این حال فراهم کردن روادید و صدور ویزا برای تیم ملی ایران - و احتمالاً سایر کشورها - دردسرهای زیادی به دنبال داشت و کویت با دیر صادر کردن روادید، در این بخش ضعیف عمل کرد. موضوعی که باعث شد سفر ایران به این کشور در روز آخر با فشار و دردسر بیشتری صورت بگیرد. سنگ سفیدی (۶) و حسین طیبی در تمرین تیم ملی

خط خوردن جنجالی یک بازیکن

محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن عقب گیر تیم ملی باوجود اینکه هفته گذشته این تیم را در تورنمنت ۶ جانبه تایلند همراهی می‌کرد، از لیست نهایی وحید شمسایی برای سفر به کویت خط خورد. این اتفاق روز گذشته رخ داد و باعث تغییر لیست ایران شد. به جای سنگ سفیدی، بهمن جعفری از مشهد خود را به تهران رساند و در آخرین ساعات، تیم ملی را در کویت همراهی کرد.

خط خوردن سنگ سفیدی اما ظاهراً دلایل پزشکی داشته است. این بازیکن مدت‌ها دچار آسیب دیدگی بود و حتی وحید شمسایی بعد از تورنمنت تایلند اعتراف کرد این بازیکن با مصدومیت برای ایران بازی کرده بود. با این حال سرمربی تیم ملی در خط زدن نام سنگ سفیدی تردید داشت و امیدوار بود بتواند این بازیکن باتجربه را به کویت ببرد اما به خاطر گزارش‌های پزشکی، این امر میسر نشد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این تصمیم شمسایی قهر و ناراحتی سنگ سفیدی را در اردوی تیم ملی به دنبال داشته است.

کنار گذاشتن یک مربی از کادر فنی در روز آخر!

دیگر اتفاق بزرگ و جنجالی تیم ملی، کنار گذاشتن مصطفی نظری مربی دروازه بان های تیم ملی فوتسال به دلیل اتفاقاتی است که بعد از آخرین تمرین تیم ملی در مجموعه «پک» رخ داد. گفته می‌شود شدت اختلافات به حدی بود که شمسایی در نهایت قید نظری را برای حضور در جام ملت‌های آسیا زد تا شوک بزرگی به ایران داده شود.

هنوز مشخص نیست برنامه شمسایی برای خالی نماندن این پست مهم و حساس روی نیمکت ایران چیست. بدون شک غیبت نظری می‌تواند عملکرد سینا پرکاس و سعید مومنی دو دروازه بان ایران که تجربه بین المللی زیادی هم ندارند را تحت تاثیر قرار بدهد. مصطفی نظری

نظری به تیم ملی بر می‌گردد؟

کنار گذاشتن نظری در حالی صورت گرفته است که این مربی ویزای سفر به کویت را دارد. با توجه به اینکه لیست تیم ملی تا ۶ ساعت مانده به شروع مسابقه می‌تواند تغییر کند، این احتمال وجود دارد که با فروکش کردن اختلافات نظری و کادر فنی، این مربی به کویت سفر کند.

در غیر این صورت ممکن است مربی دیگری به جای او از سوی شمسایی به فدراسیون فوتبال برای سفر به کویت معرفی شود که در این صورت، مربی جدید محدودیت صدور ویزا و مشکلاتی از این دست خواهد داشت. خالی ماندن جای نظری روی نیمکت هم بدترین اتفاقی است که می‌تواند تیم ملی را دچار حوادث پیش بینی نشده کند.

سفر طیبی و اولادقباد از مادرید به کویت

حسین طیبی و مسلم اولادقباد دو بازیکن تیم ملی فوتسال ایران که در حال حاضر در باشگاه پالما اسپانیا هستند، صبح فردا از پالما به مادرید و سپس به کویت پرواز می‌کنند.

پالما از ساعت ۱۸ امروز (به وقت محلی) در هفته دوم لیگ اسپانیا میزبان اینتر مووی استار است و احتمال دارد دو ملی پوش ایران هم در این مسابقه به میدان بروند. مسلم اولادقباد در تورنمنت تایلند مقابل تیم میزبان

رئیس کمیته فوتسال هم به کویت رفت

سرپرستی کاروان ایران در سفر به کویت بر عهده احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال است. اصولی که عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال هم هست، امروز به کویت رفت تا از نزدیک بر اتفاقات تیم ملی نظارت کند.

در حال حاضر تنها ویزای فیزیوتراپ تیم ملی صادر نشده است که انتظار می‌رود این مشکل هم طی امروز و فردا برطرف شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس