کد خبر 1420378
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
سوئیس مجبور به کاهش مصرف برق در بیمارستان‌ها مجبور کرد

سوئیس به تمام بیمارستان‌های کشور اعلام کرده که مصرف انرژی خود را به حداقل برسانند و در دیگر شرکت‌ها هم سهمیه‌بندی مصرف انرژی اعمال می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، موسسه پزشکی سوئیس برنامه کاهش مصرف برق و انرژی را در دستورکار قرار داده است. علاوه بر آن در دیگر شرکت‌های صنعتی هم سهمیه‌بندی انرژی صورت گرفته است.

باستیان ژوآرک، رئیس بخش انرژی اداره فدرال کشور در زمینه عرضه اقتصادی ملی اعلام کرد: با وجود اینکه بیمارستان‌ها از سهمیه‌بندی گاز و انرژی معاف هستند اما باید کاهش قابل توجهی در مصرف بیمارستان‌های سوئیس ایجاد شود.

وی اضافه کرد: حتی در صنایع بسیار مهم نظیر داروسازی، ‌ اقدامات کاهش مصرف انرژی باید اجرایی شود.

شوآرک اضافه کرد: در حال حاضر تقریبا همه صنایع بدون استثنا نیازمند کاهش مصرف انرژی هستند و البته این رویکرد درستی نیست و آنها خودشان باید فکر کنند که در این شرایط بحرانی چه راهکاری می‌توانند ارائه دهند. به عنوان مثال این راهکار می‌تواند کاهش ساعت کار آنها باشد، اگر آنها ۱۰ تا ۲۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند می‌توان سهمیه‌بندی برق صنایع را به تاخیر انداخت.

ماه گذشته شورای فدرال سوئیس اعلام کرد که کاهش مصرف گاز طبیعی در کشور حداقل تا ۱۵ درصد است که باید از اکتبر ۲۰۲۲ تا پایان مارس ۲۰۲۳ اجرایی شود. این تصمیم در حقیقت آمادگی برای قطع واردات گاز از روسیه است.

مقامات سوئیسی طرح اضطراری را برای وضعیت بحران انرژی اجرایی می‌کنند که در شرایط قطع گاز یا کمبود واردات از روسیه موثر باشد. این طرح شامل چندین مرحله است و از کمپین‌های هشدار عمومی گرفته تا خاموش کردن چراغ معابر و مغازه‌ها را شامل می‌شود که حداقل برای ۳۰ هزار مشترک پرمصرف اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس