پیش‌بینی قهرمان جام جهانی بر اساس مدل بورس!/ حریف ایران در فینال شکست می‌خورد

یک کارگزار بورس مدلی را به کار برده که پیش‌بینی می‌کند چه تیمی برنده جام جهانی بعدی در کشور قطر خواهد بود.

به گزارش مشرق، کمتر از دو ماه دیگر، ۳۲ تیم در قطر برای کسب جام جهانی رقابت خواهند کرد. در این جام هم چندین مدعی برای قهرمانی جام با توجه به ستاره‌هایی که در تیم‌ها هست، وجود دارد. اپیش بینی اینکه چه کسی تاجی را که کیلیان امباپه و فرانسه در روسیه ۲۰۱۸ به دست آوردند کسب خواهد کرد کار سخت و پرریسکی است.

در این زمینه، یک کارگزار بورس با درصد بالایی از پیش‌بینی‌های صحیح مدلی را به کار برده که پیش‌بینی می‌کند چه تیمی برنده جام جهانی بعدی خواهد بود. این فرد یواخیم کلمن، استراتژیست شرکت لیبروم کپیتال است، با بیش از ۲۰ سال کار در خدمات مالی، که سه شنبه گذشته فرضیه خود را عمومی کرد.

برای رسیدن به پیش‌بینی، مدل کلمن نه تنها قدرت فعلی تیم، بلکه عناصر دیگری که هیچ ارتباطی با فوتبال ندارند، مانند متغیرهای اجتماعی-اقتصادی را در نظر می‌گیرد. با توجه به تجربه او در تحقیقات دیگر، این متغیرها مانند جمعیت یا تولید ناخالص داخلی بر عملکرد یک تیم فوتبال بین‌المللی تأثیر می‌گذارند. اگرچه این مدل همچنین عوامل مرتبط با «شانس» را هم در نظر می‌کند.

علاوه بر این، او به پیش بینی‌های درست خود در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ افتخار می‌کند و مدعی است پیش‌بینی کرده آلمان در برزیل و فرانسه در روسیه قهرمان می‌شوند. برای جام جهانی ۲۰۲۲، این مرد معتقد است که تیم آرژانتین به رهبری لیونل مسی پس از شکست انگلیس در فینال قهرمان خواهد شد. انگلیس در مرحله گروهی با ایران، ولز و آمریکا همگروه است.

کلمن همچنین پیش‌بینی کرد که آلبی سلسته اسپانیا را در نیمه نهایی حذف خواهد کرد و سپس قهرمان جام جهانی برای سومین بار در تاریخ خود می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس