کوشکی: نمایش تصویر حاج قاسم در سازمان ملل قله سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران از نمایش تصویر شهید سلیمانی در مقر سازمان ملل به عنوان دیپلماسی انقلابی و قله سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی یاد کرد.

به گزارش مشرق، «محمدصادق کوشکی» درباره سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل،  گفت: بخش مهم سخنرانی رئیس‌جمهور مبتنی بر دیپلماسی انقلابی و شایسته کشوری چون جمهوری اسلامی ایران است. صحبت‌هایی که فارغ از تعارفات و دیپلماسی رایج، در چارچوب دفاع مقتدرانه از امنیت ملی قرار می‌گیرد که در دهه اخیر شبیه آنرا به یاد ندارم.

عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مهمترین بخش دیپلماسی انقلابی سخنرانی آیت‌الله رئیسی مربوط به نمایش تصویر حاج قاسم و سخن گفتن از محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سردار سلیمانی است که در آن از تعارفات رایج دیپلماتیک نشانی دیده نمی‌شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: در سخنان رئیس‌جمهور صراحت همراه با اقتدار برای اعلام پیگیری جدی حقوق ایران برای بازداشت و محاکمه عناصر اصلی ترور سردار سلیمانی دیده می‌شود و اینکه آمریکا و رئیس‌جمهور سابق آن به صراحت «قاتل» معرفی می‌شوند.

وی این دیپلماسی را بهترین، جدی‌ترین و شایسته‌ترین بخش سخنان آیت‌الله رئیسی دانست و افزود: این طور سخن گفتن شایسته کشوری به نام جمهوری اسلامی و نمایانگر اقتدار ملت ایران است که قله سیاست خارجی دولت سیزدهم به حساب می‌آید.

هفتاد و هفتمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور هیأت‌های سیاسی و سران کشورها از روز سه شنبه -  ۲۹ شهریور - با سخنرانی  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک آغاز شده است. سخنرانی های روز دوم اجلاس از ساعت ۹ صبح به وقت محلی در سالن اصلی سازمان ملل متحد آغاز شده و رییس جمهور ایران پس از نیجریه دومین سخنران جلسه امروز بود.

رییس جمهور روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در صدر هیات سیاسی و با همراهی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وارد نیویورک شد و در ۲ روز گذشته علاوه بر گفت و گو با سران کشورهای فرانسه، سوئیس، بولیوی، نخست وزیر عراق، پاکستان و رییس شورای اروپا در هتل محل اقامت خود دیدار و گفت و گو کرده است.

حضور در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل و نشست با رهبران ادیان الهی از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به سازمان ملل بوده است. رئیس‌جمهور در ادامه این سفر همچنین با سران برخی دیگر از کشورهای حاضر در اجلاس دیدار می کند.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار می شود.  مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شده که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    14 1
    درود بر ابراهیم وسلام بر حاج قاسم عزیز
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      2 11
      ساندیستو بخور،چیکاربه این کارا داری؟؟؟!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      4 0
      12:22 تو برو تو تجمعات کتکت رو بخور چیکار به این کارا داری
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      4 0
      12:22 دیروز نشون میداد که تو تجمعات منافقین به پیرمردای البانب نشین ساندویچ و کوکا کولا میدادن. بگو چرا امثال تو اینقدر ساندیس ساندیس میکنید کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 0
    ساندیس خوردن از وطن فروشی و نوکری اجنبی خیلی بهتره بدبخت وطن فروش خود فروخته.
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 0
    خدا حفظش کنه واقعا آقای رئیسی اقتدار ایران را نشان داد واقعا درود بر شرف و غیرتش که عکس شهید سلیمانی را در دست گرفت و اعلام کرد که ایران پیگیر محاکمه و قصاص قاتلان شهید سلیمانی هست واقعا فرق دارد به کی رای داد خدا کمکش کنه که بتونه در همه زمینه ها خوش بدرخشد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 0
    انشالله خون حاج قاسم و شهدا چون همیشه محافظ این کشور و انقلاب ما خواهد بود دمت گرم آقای رئیسی
  • بهاررسولی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    سلام خسته نباشید نمیدونم چی کار کنم هی ده شمارش زنگ میزنم همش اشغاله تورا خدا کمک کنم🥺

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس