حملات دقیق بمب‌افکن‌های «سوخو-34» روسیه به اهداف اوکراینی

رسانه‌های روسی روز سه‌شنبه از حملات دقیق جنگنده بمب‌افکن‌های «سوخو-۳۴» روسیه به اهداف سطحی ارتش اوکراین در جبهه‌های عملیاتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی روز سه‌شنبه از حملات دقیق جنگنده بمب‌افکن‌های «سوخو-۳۴» روسیه به اهداف سطحی ارتش اوکراین در جبهه‌های عملیاتی خبر دادند.

خبرگزاری «تاس» روسیه ، با استناد به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نوشت که خدمه هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ از موشک‌های هوا به سطح «خا-۲۹» برای حمله به اهداف مختلف از فاصله ۳۰ کیلومتری در اوکراین استفاده می‌کنند.

تاس نوشت که این خلبانان به اهداف زمینی و سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین حمله می‌کنند و  این  موشک‌ها با استفاده از سامانه‌های مختلف هدفگیری از فواصل دور با دقت بالا وظایف محوله را انجام می‌دهند.

یکی از خلبانان سوخو-۳۴ (شماره ۲ پرواز ) در این زمینه گفت که برای استفاده از این موشک، خدمه باید آموزش‌های ویژه‌ای ببینند.

 حملات دقیق بمب‌افکن‌های «سوخو-34» روسیه به اهداف اوکراینی

موشک هوا به سطح خا-۲۹ برای حمله به اهداف زمینی و سطحی مانند سازه‌های بتونی، پل‌ها، باندهای هوایی بتنی، شناورها و زیردریایی‌ها  استفاده می‌شوند. جنگنده‌ بمب افکن سوخو-۳۴ نیز برای حمله موشکی و بمباران دقیق به اهداف زمینی دشمن در عمق عملیاتی و تاکتیکی و همچنین حمله به اهداف هوایی دشمن طراحی شده‌اند.

سوخو-۳۴ برای حملات در ارتفاع بالا به حریم  هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل ۱۴ تن انواع موشک و بمب است.

در تحولی دیگر مرتبط با جبهه اوکراین، یک ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که اوکراین تا سه سال دیگر باید قید دریافت جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا را بزند.

ژنرال «جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا در مجمع  سالانه انجمن نیروی هوایی گفته است که  جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا طی دو تا سه سال آینده حتی پس از اتخاذ تصمیم سیاسی مربوطه به اوکراین نخواهند رسید.

وی گفت که با توجه به مشکل اصلی در تعمیر و نگهداری و آموزش، تنها گزینه سریع دریافت جنگنده‌های «میگ-۲۹» بیشتر از سوی اوکراین  است.

کارشناسان نظامی بر این باورند که وقتی صحبت از جنگنده میگ-۲۹ می‌شود، کارایی عملیاتی آن به تسلیحات و رادار آن بستگی دارد. در هرصورت، قابلیت این جنگنده از «سوخو-۳۰» و «سوخو-۳۵» پایین‌تر است و تنها گزینه ممکن برای گسترش قابلیت‌های این هواپیما ادغام این جنگنده  با سلاح های جدید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 7
    خخخ
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 3
    چهاااارده تننننننن!! یاخدا عججب قدرت حمل تسلیحاتی داره ابن سوخو ۳۴ مخوف کاش یه ۵۰ فروند ازین با ما بدن لامصصبا
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      7 3
      بمب افکن به کار ما نمی آید . الان ما جنگنده ای احتیاج داریم که آسمان ایران مثل عقاب مراقبت کند . جانشین خلف برای اف 14 میخواهیم .
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 5
      جنگ اوکراین نشان داد که تسلیحات ساخت روس فاقد دقت و کارآمدی هستند ودر مقابل تسلیحات ساخت غرب و امریکا بسیار ضعیف هستند.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 4
      خودش 10 تا بیشتر نداره بعد ما 50 بگیریم 4 سال طول میکشه 1 دونه درست کنه
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      4 1
      نیروی هوایی سپاه حداقل دو اسکادران بمب افکن سوخو 22 و نیروی هوایی ارتش حداقل سه اسکادران بمب افکن سوخو 24 دارد که اجداد امتحان پس داده و موفق بمب افکن سوخو 34 هستند که با ابتکارات ایرانی و برخی سیستمهای سری پیشرفته مدرن روز غربی که توسط سربازان گمنام علمی فنی تکنولوزی رکن مربوطه ارتش و سپاه؛ تهیه یا منتقل شده اند مجهز گردیده اند و علاوه بر آنها؛ سلاح ها و تجهیزات دور زن دقیق جدید برای هواپیماهای فوق و سایر جنگنده بمب افکن ها و رهگیرها در خدمت ارتش و سپاه؛ طراحی و مهیا گردیده است؛ البته هیچ جنگی پیش بینی نمیشود؛
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 1
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    امریکا قصد دارد برای بدست اوردن اوکراین حتی البانیایی ها را قربانی کند و حمله صربستان قطعی است ایران باید برای حمله به ناتو موشک های دوش پرتاب و پهباد و موشک های بالستیک ضد رادار وضد کشتی که در کشتن مردم عادی نقش ندارد ولی می تواند به ناتو ضربه بزند به صربستان بدهد نباید ایران تهدید ناتو علیه صربستان را دست کم بگیرد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 2
    نیروی هوایی خودمان پکیده . چرا فکری به حالش نمی شود .
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 0
    حیف شد اف ۱۶ نمیدهند خوراک زدن بودن بوسیله پهپادهای ما ،ببخشید پهپادهای روسی ، 
  • مجتبی IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    سوخو 34 جانشین سوخو 24 برای نیروی هوایی ارتش مناسب است و قدرت دفاع تهاجمی آن را افزایش می دهد. سوخو 22 سپاه هم خیلی قدیمی است و احتیاج به نوسازی با سوخو 34 دارد البته این جنگنده در لیست فروش به متحدان روسیه قرار دارد.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    از این جنگها فقط و فقط اسرائیل و سرمایه داران صهیونیست سود می برند.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 0
    زمان شاه چندین فروند هواپیمای F16 خریداری وتحویل ایران شد که اقایان همه چیز دان همه راپس فرستادند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس