کد خبر 1419631
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۵
گل و گیاه

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: بهترین مکان برای قرار دادن گیاه «پیله-آ» کنار پنجره نورگیر دور از تابش آفتاب تند تابستان است.

به گزارش مشرق،زهره حسنی  اظهار کرد: «پیله-آ» یک گیاه زیبا با نقوش جالب است که با نام علمی Pilea candierei شناخته می‌شود. رشد این گیاه بسیار سریع است و برای پرپشت شدن آن باید هر ماه سر شاخه‌های آن را کوتاه کرد. گیاه «پیله‌-آ» به نور زیاد نیاز دارد تا به صورت علفی رشد نکند و پربرگ شود.

وی افزود: بهترین مکان برای قرار دادن گیاه «پیله-آ» کنار پنجره نورگیر دور از تابش آفتاب تند تابستان است. سایه آفتاب زمستان برای این گیاه بسیار مناسب است، اما نور شدید بهار و تابستان باعث می‌شود نوک برگ‌های آن بسوزد. گیاه ذکر شده به خاک مرطوب نیاز دارد. زمانی که خاک مقدار کمی نم دارد، باید گیاه آبیاری شود، اما دفعات زیاد آبیاری باعث پوسیدگی آن می‌شود. همچنین در صورتی که آبیاری به اندازه کافی انجام نشود، برگ‌های گیاه می‌ریزد.

کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: گیاه «پیله-آ» به خاکی با زهکشی بالا نیاز دارد. خاکی با ترکیب پیت‌ماس، شن و خاک باغچه برای این گیاه مناسب است. لازم است در فصل بهار و تابستان هر ماه با کود ۲۰.۲۰.۲۰ نیز تغذیه شود.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس