العبادی

ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی امروز دوشنبه خواستار توافق گروههای سیاسی درباره نقشه راهی شد که به پایان بحران سیاسی در این کشور منجر شود.

به گزارش مشرق، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی امروز دوشنبه خواستار توافق گروههای سیاسی درباره نقشه راهی شد که به پایان بحران سیاسی در این کشور منجر شود.

این ائتلاف در بیانیه خود آورده است: ما از هرگونه گفتگو و همگرایی میان احزاب برای پایان بخشیدن به بن بست سیاسی کنونی حمایت می‌کنیم.تحول جدیدی در مواضع ما در خصوص نامزد نخست‌وزیری روی نداده است و شایعات مطرح شده در فضای مجازی تنها برای پیشبرد منافع برخی گروه‌هاست و ارتباطی با حل بحران و برون رفت از بن سیاسی کنونی ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: ابتکارعمل العبادی همواره بر لزوم در پیش گرفتن روند صحیح برای حل بحران فارغ از نام نخست وزیر است و مهم توافق گروه‌های سیاسی بر نقشه راهی برای پایان دادن به بن بست سیاسی و برون رفت عراق از بحران است، این همان چیزی است که ما در چارچوب هماهنگی یا خارج از آن در راستای آن عمل می کنیم.

ائتلاف العبادی اعلام کرد: اختلافات میان گروه‌های سیاسی نباید حول نامزد بهتر برای منافع این یا آن گروه باشد بلکه باید بر سر نحوه حکمرانی طبق شاخص‌های درست باشد و این چیزی است که مردم از گروه‌های ملی انتظار دارند. وظیفه گروه‌های سیاسی تلاش برای حل و فصل بحران سیاسی بر اساس قانون و فراهم سازی شرایط مناسب برای انتخابات زودهنگام است که مشروعیت فرایند سیاسی نزد شهروندان را بازیابد نه اینکه بر سر مناصب دولتی منازعه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس