کد خبر 1419193
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
لیتوانی

لیتوانی اعلام کرد اجازه ورود شهروندان روسیه با ویزای شینگن را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، دولت لیتوانی اعلام کرد از بامداد دوشنبه به وقت محلی شهروندان روسیه که ویزای شینگن داشته باشند اجازه ورود به لیتوانی را نخواهند داشت.

به گزارش تاس، از روز دوشنبه تصمیم دولت لیتوانی که درتاریخ ۱۳ سپتامبر اعلام شده بود اجرایی می‌شود و تا ۱۵ دسامبر ورود شهروندان روسیه، از جمله افرادی که ویزای شینگن فعال دارند، به این کشور ممنوع می‌شود.

این تصمیم را مجلس لهستان (سیم/ Sejm) گرفت و باقی کشورهای حوزه بالکان هم از آن تبعیت کردند، اما ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) برخی افراد روسیه از جمله «دیپلمات‌ها، نمایندگان مخالفان، کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل که محموله‌ها را به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا منتقل می‌کنند، و اعضای خانواده افرادی که دارای مجوز اقامت یا تابعیت اتحادیه اروپا هستند»  را استثنا دانست و اجازه ورود آن‌ها را می‌داد.

به گفته مقامات لیتوانی، تاکنون بیش از ۸۳ هزار شهروند روس از مرز لیتوانی عبور کردند، از جمله کسانی که به منطقه کالینینگراد روسیه سفر کردند. از اول ژانویه سال جاری، بیش از ۳۹۵ هزار شهروند روسی وارد لیتوانی شدند و بیش از ۱۸۰ هزار نفر از این افراد از لیتوانی خارج شدند. پیش از این در مجموع ۸۶۱ نفر به دلیل نقض قوانین شینگن اجازه ورود به لیتوانی را نداشتند.

از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری، بارها کشورهای مختلف دست به تحریم مسکو گرفته‌اند. یکی از انواع تحریم‌های این کشورها، ممنوعیت ورود شهروندان روسی است که تاکنون با موافقت یا مخالفت بسیاری همراه بوده و در این مورد نیز کشورهای اروپایی نتوانستند به یکپارچگی دست یابند.

پیشتر از این آلمان و فرانسه ممنوعیت عمومی ورود شهروندان روسیه به اتحادیه اروپا را رد کرده و گفته بودند: «ما باید به راه‌های هوشمندانه برای استفاده از اهرم مهم صدور ویزا فکر کنیم. ما می‌پذیریم که باید خطرات بالقوه امنیتی را درباره شهروندان روسیه مدنظر قرار دهیم، سیاست‌های ویزای ما باید منعکس‌کننده چنین رویکردی باشد.»

هفته جاری نیز «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا، اعلام کرد که این کشور با تحریم گردشگران روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو مخالف است. همچنین آلمان و فرانسه نسبت به محدودیت‌های همه جانبه در صدور ویزا هشدار می‌دهند و بر اهمیت بیگانه نکردن نسل‌های آینده روس‌ها تاکید دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 1
    دمش گرم، الان شرقگداها ناراحت ميشن
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 1
      شما غربگداها فعلا برین برای اربابهای غربیتون هیزم و فضولات حیوانات جمع کنین تا زمستون یخ نزنن وقتتونو برای نظرات صد تا یه غاز تلف نکنین، باریکلا!!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس