آغاز به کار کمیته ویژه بررسی موضوع «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس

کمیته ویژه پیگیری ابعاد درگذشت «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور روز یکشنبه در این باره افزود: گزارشات از سوی بخش‌های مختلف به کمیته واصل و با حضور کارشناسان در حال بررسی است و ان‌شاءالله پس از تکمیل روند بررسی‌ها گزارش نهایی به هیات رئیسه مجلس و صحن تقدیم می‌شود و در صورت صلاح دید نیز افراد و نمایندگان سازمان‌های مرتبط به کمیته دعوت خواهند شد.

وی یادآور شد: سه نفر از نمایندگان مجلس، کارشناسان حقوقی و قضایی و دو کارشناس حوزه نظارت از اعضای این کمیته هستند و در جلسات مختلف نیز مسئولین مختلف انتظامی برای ارائه توضیحات و مستندات حضور خواهند داشت.

محمد باقر قالیباف روز جمعه در پیامی اعلام کرده بود که اتفاق تلخ اخیر برای یکی از بانوان در یکی از بخش‌های پلیس تهران، سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی و تاسف شدید اینجانب شد.

رئیس مجلس در  ادامه  به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ماموریت داد همه ابعاد این موضوع را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند تا در صورتی که در گزارش کوتاهی و تقصیری مشاهده شد، در گزارش ارائه شده،  الزامات  لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد مورد توجه قرار گیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 4
    کاش برای حمله به خانواده شهید در شیراز هم کمیته تشکیل می‌دادید که تشکیل ‌[[کمیته ویژه پیگیری ابعاد درگذشت «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد]] با شائبه ترس از جو و فشار بین‌الملل همراه نشود.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      بله عزیزم !! تدبیر و عقل حکم میکنه در حوادث اینچنینی فشار و حرف و حدیث کم بشه!! شما مثل اینکه متوجه جو سنگین و ملتهب جامعه نیستی!! مردم که فقط کامنت گذاران مشرق نیستند انهم با سانسور!! اینستا و توییتر را هم بررسی کن!!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      اونا که منهدم شدن رفت
  • دکتر در علم حقوق IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 2
    بله قانون لازم الاجرا است اما به شرطی که قوانین کیفری تفسیر موسع نشود و پلیس در تعیین مصدایق آن اشتباه نکند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    قوه قضاییه اگه صداقت داره و اگه اهل کار هست بیاد توضیح بده چرا کیف قاپ و زورگیر را با تعداد زیاد سابقه آزاد میگذاره ولی یک نفر را به جرم بدحجابی اونقدر گیر میدن تا اینطور فوت کنه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس