کد خبر 1418982
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
آتش زیر خاکستر در دربی مادرید

دربی پایتخت اسپانیا امشب بین تیم‌های اتلتیکو و رئال‌مادرید برگزار خواهد شد. دیداری که همواره با حساسیت و جنجال‌های زیادی همراه است.

به گزارش مشرق، امشب رئال‌مادرید مدافع عنوان قهرمانی لالیگا، میهمان اتلتیکو مادرید است. کهکشانی‌های مادریدی تاکنون از پنج بازی سپری‌شده در لالیگا موفق شده‌اند ۱۵ امتیاز کسب کنند و شاگردان سیمئونه نیز از پانزده امتیاز ممکن، فقط ۱۰ امتیاز دشت کرده‌اند و در رتبه هفتم جدول لالیگا قرار دارند.

اتلتیکو در آخرین دیدار رسمی‌اش که در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد، در آلمان با نتیجه غیرمنتظره ۲ بر صفر مغلوب سردار آزمون و هم‌تیمی‌هایش در بایرلورکوزن شد. در آن سوی میدان، رئال مادرید پس از برد ۴ بر ۱ مقابل مایورکا و ۲ بر صفر برابر لایپزیش، روند هشت برد پیاپی را پشت سر می‌گذارد. شاگردان کارلو آنچلوتی درصورت پیروزی یا تساوی در این دیدار، به صدرنشینی‌شان ادامه خواهند داد؛ اما درصورت شکست مقابل همشهری‌شان، ممکن است صدر جدول را به رقیبشان، بارسلونا، تقدیم کنند. همچنین شاگردان سیمئونه در صورت پیروزی در این دیدار، ممکن است تا پله سوم جدول رده‌بندی بالا بیایند.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

اتلتیکو مادرید در دوران دیه‌گو سیمئونه به عنوان تیمی سرسخت شناخته می‌شود که مثل جنگجویانی محاصره‌شده در قلعه؛ می‌داند چطور باید از قلعه‌اش در مقابل تیم‌های پرقدرت‌تر مقابله کند. رئال در سوی دیگر یکی از بزرگترین تیم‌های دنیای فوتبال است که همیشه بهترین استعدادها را به خدمت می‌گیرد.

مونوئرا مونترو؛ داور رئال - اتلتیکو

داور خوش‌یمن برای رئالی‌ها، شهرآورد مادرید را قضاوت خواهد کرد. به نقل از وبگاه رسمی لالیگا، خوزه لوئیس مونوئرا مونترو، داور ۳۹ ساله آندلوسیایی، قضاوت شهرآورد را برعهده خواهد داشت. او ۱۰ بار قضاوت بازی‌های رئال‌مادرید را به‌عهده داشته که حاصل آن‌ها هشت پیروزی، یک تساوی و یک شکست برای این تیم بوده است. مونترو برای اتلتیکو نیز ۱۳ بار قضاوت کرده که حاصل آن هشت برد، دو تساوی و سه شکست بوده است. ایگناسیو ایگلسیاس ویانوئوا در اتاق داور ویدئویی این دیدار حضور خواهد داشت.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

غایبان اتلتیکو مادرید 

تیم دیگو سیمئونه چهار بازیکن مصدوم دارد، اما آنها یک خبر مثبت دارند: بازگشت یان اوبلاک که دو بازی اخیر را از دست داده است. غیبت توماس لمار و سرجیو رگیلون جای تعجب ندارد، زیرا آن‌ها به روند بهبودی خود برای مصدومیت‌های عضلانی ادامه می‌دهند.

امیدی برای استفان ساویچ و خوزه ماریا خیمنز وجود داشت اما این دو مدافع بار دیگر از میادین دور خواهند بود.

دربی، ششمین بازی است که بازیکن مونته‌نگرویی از دست می‌دهد و همچنین بازیکن اروگوئه‌ای برای سومین بازی متوالی از میادین دور خواهد بود.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

غایبان رئال مادرید

برای رئال مادرید، غایبان از نظر تعداد کمتر ولی شاید مهمتر هستند.

به هر حال در رئال مادرید امید کمی به بهبودی کریم بنزما وجود داشت، اما این امید با عدم تمرین صبح شنبه این بازیکن فرانسوی از بین رفت و غیبت او در لیست بازیکنانی که چند ساعت بعد منتشر گردید، تایید شد.

این مهاجم پس از مصدومیتش مقابل سلتیک، سه بازی از میادین دور بوده و امید است که پس از فیفادی در دسترس باشد.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

لوکاس واسکز دیگر بازیکن تیم اصلی است که کارلو آنچلوتی نمی‌تواند روی او حساب کند. این بازیکن اسپانیایی چهار روز پیش از ناحیه ران پای راستش آسیب دید. این امر منجر به حضور آلوارو اودریوزولا در لیست شده است که به جز غافلگیری، به عنوان یک مدافع راست ذخیره و با شروع دنی کارواخال بازی خواهد کرد.

اتفاق ویژه

هواداران رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در پایتخت اسپانیا هیچ علاقه‌ای به گروه مقابل ندارند. رقابت تاریخی بین دو باشگاه شهر مادرید حتی باعث شده بین هواداران دو تیم رابطه‌ای پرتنش شکل بگیرد که گاه به مرز نفرت متقابل می‌رسد.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

در آستانه دربی روز یکشنبه گروهی از هواداران افراطی دو تیم برای دستگرمی برنامه‌ای عجیب تدارک دیدند. مارکا در گزارشی اعلام کرد گروهی از هواداران تیفوسی رئال و اتلتیکو با قرار قبلی در محوطه‌ای جمع شده و به صورت تیم‌های ۱۰ نفره مقابل هم ایستاده و سپس به زد و خورد پرداختند.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

تیم‌های ۱۰ نفره هواداران رئال همگی لباس سفید به تن داشتند و اتلتیکویی‌ها با لباس قرمز صف‌ بستند. در تصاویر مخابره شده از این دعوای عجیب به نظر می‌رسد دو طرف از سلاح‌های سرد هم استفاده کرده‌اند.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

ستاره احتمالی رئال مادرید

 وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی ۲۲ ساله رئال مادرید است. او شش سال پیش با رئال به توافق رسید ولی برای ثبت قرارداد حرفه ای تا ۱۸ سالگی صبر کرد. وینی که در اولین فصل حضورش در رئال تنها ۱۰ میلیون یورو ارزش گذاری شده بود، حالا در سال ۲۰۲۲ با ۱۰۰ میلیون یورو طبق گزارش انستیتو فوتبال CIES، تنها پس از کیلیان امباپه، با ارزش ترین فوتبالیست دنیاست. ارزش او در این سال‌ها ۱۰ برابر شده است.

وینی بی‌شک در بهترین مقطع فوتبال خود به سر می‌برد و پس از ثبت ۲۰ گل(از جمله گل برتری رئال در فینال لیگ قهرمانان) و ارسال ۲۲ پاس گل در فصل گذشته، پس از کریم بنزما بهترین بازیکن رئال مادرید بود و گفته می‌شود بین ۵ بازیکن نهایی فهرست توپ طلا نیز جای خواهد داشت. در این فصل نیز تا به اینجا کار موفق به ثبت ۵ گل و ۲ پاس گل در کارنامه خود شده است.

دیدار حساس رئال مادرید و اتلتیکو مادرید که قرار است امشب در ورزشگاه واندا مترو پولیتانو برگزار شود تحت الشعاع اظهارات مطرح شده علیه وینیسیوس قرار گرفته است. کوکه، کاپیتان اتلتیکو مادرید اولین کسی بود که این روند را آغاز کرد و مدعی شد که این بازیکن برزیلی حتی اگر به این تیم گل زد هم نباید شادی پس از گل خاص خودش را در ورزشگاه مترو پولیتانو به نمایش بگذارد چون برایش دردسرساز خواهد بود. 

پس از آن بود که بسیاری از هواداران رسمی و غیر رسمی این تیم شروع به مطرح کردن اظهاراتی علیه این بازیکن کردند که بعضی از آنها نیز نژادپرستانه بود. 

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

این ستاره برزیلی روز گذشته با انتشار ویدیویی اعلام کرد که بارها هدف توهین‌ها و آزارهای نژادپرستانه قرار گرفته است، دست از ادامه دادن به این شادی پس از گل برنخواهد داشت. بسیاری از بازیکنان و هواداران فوتبال اسپانیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند تا حمایت‌شان را از این بازیکن رئال مادرید ابراز کنند.

ستاره احتمالی اتلتیکومادرید

یان اوبلاک، آخرین برنده جایزه زامورا، دروازه بان ۲۹ ساله اسلوونیایی اتلتیک در سال‌های اخیر توانسته شهرتی به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان برای خود دست و پا کند. او در شش سال گذشته توانسته پنج بار برنده جایزه زامورا شود، او که تقریبا مثل دیواری است که روی خط دروازه روخی بلانکو کشیده شده باشد، در سال ۲۰۱۴ از بنفیکا به اتلتیکو پیوست. حضور اوبلاک درون دروازه برای تیم معروف به تدافعی بازی کردن دیگو سیمئونه واقعا موهبتی است. به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان، یان اوبلاک یکی از کلیدهای موفقت اتلتیکو بود که با مهار پنالتی‌ها در آخرین دقایق، دفع توپ‌های ناگهانی در آخرین لحظات و اعتماد به نفسی خدشه ناپذیر روی خط دروازه  او را تبدیل به یک ستاره کرده است.

آتش زیر خاکستر در دربی مادرید؛ بفرمایید جنجال

ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید 

یان اوبلاک، اکسل ویتسل، ماریو هرموسو، رینیلدو، ناهوئل مولینا، مارکوس یورنته، کوکه، رودریگو دی پائول، یانیک کاراسکو، آلوارو موراتا، ژائو فلیکس

ترکیب احتمالی رئال مادرید 

تیبو کورتوا، دنی کارواخال، آنتونیو رودیگر، دیوید آلابا، فرلاند مندی، لوکا مودریچ، اورلین چوآمنی، تونی کروس، فدریکو والورده، رودریگو گوس، وینیسیوس جونیور

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس