کشتی آزاد قهرمانی جهان| افزایش اختلاف آمریکایی‌ها در صدر/ ایران در آستانه نایب قهرمانی قرار گرفت

تیم کشتی آزاد آمریکا که در پایان روز سوم رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب ۳ طلا و ۳ نقره شده، با ۱۴۳ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کرد.

به گزارش مشرق، با برگزاری کشتی‌های فینال و رده‌بندی ۳ وزن دوم، تکلیف ۷ وزن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مشخص شد که تا اینجای کار تیم ملی آمریکا با ۳ طلا و ۳ نقره صاحب ۱۴۳ امتیاز شده است.

مدال طلا ۲۵ امتیاز و نقره ۲۰ امتیاز دارد، برای تیم آمریکا جدا از این ۶ نفر، زیلمر سنگین‌وزن‌شان نیز که جزو سه نفر برتر قرار نگرفت، ۸ امتیاز به دست آورد تا این تیم یک روز پیش از پایان مسابقات قهرمان مسابقات سال ۲۰۲۲ شود.

تیم ایران که پیش از مسابقات امیرمحمد یزدانی را در وزن ۷۰ کیلوگرم از دست داد و با ۹ کشتی‌گیر رقابت‌ها را شروع کرد، تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم یک حذفی داشت. باقی نفرات برای تیم امتیاز گرفتند.

تیم کشورمان با کامران قاسم‌پور صاحب نشان طلا شد، حسن یزدانی و محمد نخودی نقره گرفتند و امیرحسین زارع و یونس امامی نیز به مدال برنز رسیدند.
با این حساب تیم کشورمان در پایان رقابت‌های سه وزن دوم، با ۹۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم کشورمان و آمریکا هر دو در روز پایانی پیکارهای جهانی دو فینالیست و یک شانس برنز دارند و در بهترین حالت برای ایران و بدترین حالت برای آمریکا امتیاز دو تیم به ترتیب ۱۹۳ و ۱۶۰ امتیاز خواهد شد.

تیم‌های گرجستان و مغولستان هم با ۵۳ و ۴۹ امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

رده‌بندی انفرادی ۷ وزن برگزار شده نیز به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۲- توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) و استوان میسیچ (صربستان) ... ۲۳- علیرضا سرلک (ایران)


۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)


۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)


۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)


۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)


۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- جی دن کاکس (آمریکا) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی مایسورادزه (گرجستان)


۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس