کد خبر 1417340
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
سردار احمد اخوان

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه خدمات به زوار اربعین را ضروری دانست و افزود: از ۲ ماه پیش برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی به زوار در نظر گرفته شد.

به گزارش مشرق، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه در ۱۰ سال گذشته ۲۲۰ بیمارستان سیار در کشور دایر کرده است، گفت: در این مدت ۳۵ عمل جراحی انجام شده و در مجموع به چهار میلیون نفر از هموطنان خدمات متنوع پزشکی به صورت کاملا رایگان ارائه شده است.

سردار «احمد اخوان» روز دوشنبه اظهار داشت: این نوع خدمات برکات بسیاری به دنبال دارد و در آینده نزدیک هم نمونه جدیدی از این بیمارستان های سیار با قابلیت های بیشتری رونمایی می شود و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ بیمارستان ها و سامانه های درمانی سیار کشور جزو پنج کشور برتر دنیا قرار می گیرند.

وی ارائه خدمات به زوار اربعین را ضروری دانست و افزود: از ۲ ماه پیش برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی هر چه بهتر و بیشتر برای زوار در نظر گرفته شد و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۲ بیمارستان سیار که در مرز خسروی و مهران در حال فعالیت هستند جزو مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های سیار در غرب آسیا هستند.

سردار اخوان با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۲۸ تختی سیار مستقر در مرز خسروی با تجهیزات تخصصی به روز از نیروی انسانی و کادر درمانی مجربی بهره می‌برد، افزود: این کادر درمان آموزش های لازم را در بخش های مختلف گذرانده‌اند و می‌توانند در زمان بحران سرعت ارائه خدمات مطلوبی را به مراجعه کنندگان ارائه نمایند.

روزانه ۴۰۰ نفر در مرز خسروی رایگان ویزیت می شوند

مدیر بیمارستان سیار امام حسین (ع) که در مرز خسروی مستقر است نیز روز دوشنبه اظهار داشت: این بیمارستان دارای بخش های تریاژ، اورژانس، بخش های بستری، بخش های مراقبت های ویژه و ۲ اتاق عمل و ریکاوری است و تمام خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و رادیولوژی را به مردم و زائرین به صورت رایگان ارائه می دهد.

سرهنگ «منصور منصوری» با اشاره به اینکه این بیمارستان از روز ۱۶ شهریور خدمات خود را به زائرین ارائه می دهد، گفت: ۳۰ کادر تخصصی و ۳۰ نفر به عنوان پشتیبان در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند بطوریکه هشت پزشک متخصص قلب و متخصصان رادیولوژی، جراحی عمومی، بیهوشی، داخلی و ۲ پزشک عمومی شامل این موضوع می شوند.

وی در خصوص تعداد مراجعات به این بیمارستان در مرز خسروی گفت: از ۱۸ شهریور به بعد روزانه ۴۰۰ نفر به این بیمارستان مراجعه کردند و ویزیت شدند که مشکل بیشتر آنها گرمازدگی بود و در این مدت هم سه عمل جراحی سرپایی هم برای مراجعه کنندگان انجام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس