کد خبر 1416125
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال‌زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ براساس تصمیم‌گیری‌ها با هدف حمایت از تولید و ترغیب کشاورزان صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان گرمسار استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه و حمایت از تولید به دنبال خودکفایی و کاهش وابستگی در غلات پایه و محصولات راهبردی است و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیز پیرو این رویکرد است.

وی ادامه داد: توجه به کشاورزی قراردادی به منظور تامین، خودکفایی و کاهش وابستگی در غلات و محصولات پایه از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است که با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: جهش در وسعت کشت دیم‌زارها از طرح‌های در دست اجرای وزارت جهادکشاورزی برای افزایش تولید است و افزایش وسعت کشت دیم‌زارهای کشور از ۲.۶ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار با این هدف در دستور کار است.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: اختصاص ۶ میلیون تومان یارانه برای کشت سویا از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم برای حمایت از تولید، خودکفایی و کاهش وابستگی است.
وی یادآور شد: دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با سیاست‌های مختلف به دنبال تقویت تولید و خودکفایی در کشور است.

وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

افزایش ۲۵ درصدی تولید برنج در سال زراعی۱۴۰۰- ۱۴۰۱

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولید برنج در سال‌زراعی جاری تصریح کرد:  تولید برنج کشور به میزان ۲.۳ میلیون تن رسیده که نشان از عملکرد مطلوب است.
وی با اشاره به افزایش تولید گندم به ۱۱ میلیون تن، تصریح کرد: افزایش تولید گندم اتفاقی ارزشمند و نشان از موفقیت دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های حمایتی از کشاورزان است.
ساداتی نژاد تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید جو در کشور با ۳۰ درصد افزایش به ۸۰۰ هزار تن رسیده که این میزان افزایش تولید گواه تلاش دولت سیزدهم در حمایت تولید و تحقق رویکرد خودکفایی است.
وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: دولت سیزدهم با وجود اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از قبل تعیین، خریداری و مطالبات پرداخت شده بود، به منظور ترغیب کشاورزان و حمایت از تولید
تصمیم به پرداخت مابه تفاوت قیمت کلزا گرفت و طی چند روز آینده تمام مابه تفاوت قیمت خرید تضمینی کلزا به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

۸۲ هزار میلیارد تومان قیمت خرید تضمینی گندم

وزیر جهادکشاورزی گفت: دولت بابت گندم خرید تضمینی شده باید ۸۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کند که این میزان بهای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برابر قیمت خرید طی پنج‌سال گذشته است.
ساداتی‌نژاد تصریح کرد: میزان برداشت و خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت و دولت با بسته‌های حمایتی همچنان افزایش تولید را دنبال می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

از سرگیری صادرات دام زنده و فرآورده‌های گوشت و طیور

وزیر جهادکشاورزی گفت: براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها بر اساس درخواست بهره‌برداران در این حوزه ممنوعیت صادرات دام زنده، فرآورده‌های گوشتی و طیور در کشور وجود ندارد و این موضوع اطلاع‌رسانی شده است.
وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار ثبت صادرات دام زنده در استان‌ها تا روز گذشته گزارش شده است.
وی بیان کرد: برای تسهیل در امور صادرات دام و طیور و فرآورده‌های گوشتی اختیارات به استان‌ها واگذار شده  تا به صورت استانی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.
وزیر جهادکشاورزی افزود: طی چند روز آینده اولین محموله صادرات  دام زنده بارگیری می‌شود.
براساس مصوبه صادرات دام زنده،  (گوساله بالای ۴۰۰ کیلوگرم و گوسفند بالای ۴۰ کیلوگرم) آزاد شد و  تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوساله ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و هر رأس گوسفند حدود ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

سمنان استان معین پایتخت در تامین گوشت مرغ

وزیر جهادکشاورزی گفت: استان سمنان معین پایتخت برای تامین گوشت مرغ  است و استان سمنان به ویژه گرمسار ظرفیت خوبی برای تولید گوشت مرغ دارد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه صنعت طیور در استان سمنان انجام شده و به عنوان  نمونه واحد پرورش مرغ تخمگذار گرمسار با فناوری روز و مدرن‌ترین روش‌ها در حال  فعالیت و قابلیت توسعه دارد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تامین سرمایه در گردش و حمایت از تولید پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف کشاورزی مانند مکانیزاسیون از سرگرفته می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار تا پایان امسال افتتاح می‌شود
وزیر جهادکشاورزی گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار از لحاظ پدافند غیر عامل خیلی مهم است و نزدیک به هشت سال که طرح متوقف مانده بود و برای افتتاح این طرح تا پایان امسال تلاش می‌شود.
وی ادامه داد: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هشت درصد کار باقیمانده است.
ساداتی‌نژاد تصریح کرد: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای تکمیل سیلوی گرمسار است که بخش اول اعتبار به میزان پنج میلیارد تومان تخصیص یافته و تلاش می‌شود تا پایان امسال با تامین اعتبار افتتاح شود.

وی یادآور شد: شرکت بازرگانی دولتی موظف پیگیری اعتبارات، تکمیل و تحویل طرح سیلوی گرمسار است.
وزیر جهادکشاورزی گفت: طرح سیلوی گرمسار با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان طرحی بزرگ است که برای تقویت ذخیره منطقه و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.

ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه به منظور بازدید و بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان  گرمسار وارد استان سمنان شد.
ساداتی نژاد در بدو ورود وارد شهرستان گرمسار شده و مورد استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، اردشیر مطهری نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و برخی دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 0
    بالخره عدد خرید گندم برای هر کیلو در سال آینده چقدر شد ؟
  • آرش IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    خوب قیمت چند شد؟
  • کشاورز IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    خبر تاقصه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس