کد خبر 1416117
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
بایدن پیروز انتخابات فرضی در رقابت با ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده که در رقابت فرضی انتخابات ریاست‌جمهوری، ساکن فعلی کاخ سفید با شش درصد سلف خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدید نشان داده که در یک رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری فرضی، جو بایدن ساکن فعلی کاخ سفید با شش درصد دونالد ترامپ سلف خود را پشت سر می‌گذارد.  

طبق نظرسنجی «یاهو نیوز» و موسسه افکارسنجی «یوگاو»   که چهارشنبه (هفتم سپتامبر) منتشر شد، ۴۸ درصد رای‌دهندگان ثبت شده، گفتند که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز برگزار شود، رای خود را به نفع بایدن می‌دهند، در حالی که ۴۲ درصد گفتند به ترامپ رای می‌دهند.  

برخلاف نظرسنجی‌های گذشته، بایدن در نظرسنجی مشابه ماه اوت هم با سه درصد در مقابل ترامپ پیشتاز بود. حمایت از ترامپ در هر دو ظرسنجی ثابت بوده است.  

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، برتری بایدن نسبت به سلف خود پس از سخنرانی هفته گذشته وی بوده که ترامپ و حامیان شعار «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» وی را خطری برای دموکراسی خواند. طبق این گزارش، میزان رضایت از بایدن در هفته‌های اخیر بعد از پیروزی دموکرات‌ها در قانونگذاری و کاهش قیمت بنزین، با افزایش همراه بوده است. در نظرسنجی جدید ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان از عملکرد بایدن رضایت داشتند.

دموکرات‌ها همچنین از جمهوری‌خواهان با پنج درصد در رای‌گیری پیش‌روی کنگره پیشی گرفتند و ۴۵ درصد آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند به نامزد فرضی دموکرات‌ها رای می‌دهند، در حالی که ۴۰ درصد گفتند یک جمهوری‌خواه را انتخاب می‌کنند.  

با این حال، در مجموع تنها ۲۴ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند بایدن باید به دنبال حضور دوباره در انتخابات باشد، ۵۹ درصد معتقد بودند که او نباید به دنبال رقابت باشد و سایرین در این خصوص تردید داشتند. در مقابل ۲۹ درصد گفتند ترامپ باید نامزد انتخابات ۲۰۲۴ شود، در حالی که ۶۰ درصد گفتند او نباید این کار را بکند.  

این نظرسنجی بین دوم تا ششم سپتامبر (۱۱ تا ۱۵ شهریور) با شرکت هزار و ۶۳۴ بزرگسال آمریکایی و با حاشیه خطای ۲.۶ درصد انجام شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس