کد خبر 1415858
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
واریز سود و مطالبات 27 میلیون سهامدار بورس+ فیلم

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۷ هزار و ۹۷۶ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم گرچه در ابتدای معاملات روند رشد ناچیزی داشت، اما بعد از آن تا پایان معاملات روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۷ هزار و ۹۷۶ واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۴۴۹ واحد به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۵۶ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱۱ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۵۶ صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس ۷۴ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳۶ صدم درصد افت کرد.

امروز نمادهای چادرملو، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس،‌ شستا، پتروشیمی نوری و پالایش نفت تبریز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع مناسبی نبود. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۵۸ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از ۳۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد توسن (توسعه نرم افزار نگین) در فرابورس بیشترین اثر را داشته است و نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز، فرابورس ایران و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

گرچه اکثر کارشناسان معتقدند سهام بنیادی به ویژه سهام هلدینگ‌ها در بورس تهران به کف قیمت رسیده و ارزنده شده‌اند، اما در عین حال این نکته را نباید از نظر دور داشت که سرمایه‌گذاری در بورس الزاماً همراه ریسک و نوسان است و بنابراین حتماً باید با مشاوره، مطالعه و تحلیل و از محل پس‌اندازها انجام شود و سود و زیان هر کس به خودش مربوط است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدرضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    فعلا که ریش و قیچی دست شماها رسانه ای ها و خبرسازهاست !
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    دولت مردان عزیز زمان انتخابات که که میگفتند ما بلدیم جلوی ضرر مردم رو بگیریم و از سرمایشون محافظت کنیم..
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    جلوتخلف بعضی ازنمادها کی میخوادبگیره؟؟ دوساله داریم میگم تخلف میکنن و بازارگردانهانوسانگیرشدن درکنارحقوقی وناظر ک مهره خودشون شده. مگه شرکتها ورشکسته شدن وسودسازی ندارن ک همش زیان بزنن به سهامداراش؟ تحریم هستیم تازه بنفع شرکتهاست انحصاری وخودکفامیشن وهم قیمت هم فروش چندبرابر وبدون رقیب دارن. بورس سرمایه ماحقیقی هاخردبه اتش کشید. نمادی مثل کاما. از2800امروزرسیده به 480تومن نمادحآسا یانمادغدام از57هزارتومن رسیده به 380تومن این بجزنوسان گیری حقوقیه وگرنه فروش تاحالااشباع شده بود. کافیه یروززمان عرضه حقوقی کامانگاه کنن بچه دوساله هم میفهمه هدفشون چیه
  • بلال خان IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    بورس ایران در یک کلمه رها شده و متاسفانه آقای رئیسی درباره بورس به قول و وعده خود وفا نکرد و باعث نابودی سرمایه مردم در بورس شد و جالب ضرر مردم در بازار سرمایه بدتر از دولت قبل شده و در این زمینه هیچ کس پاسخگو نیست نه خبری از نمایندگان و نطقهای آتشین نه نگرانی قوه قضائیه نه دولت اثری از هیچکدامشون نیست و مسئول شرکتهای بورسی هم هیچ تغییری نکردن و مال دولت سابق هستن و....
  • شیردل GB ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 1
    بورسی که نافش به برجام وصل باید اتش زدش !دزدها هم همچنان در مسئولیت های بورس حضور دارن
    • مهرداد IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 0
      اشتباهی منفی دادم صدهاهزار بار ببخشید
  • طاهری سرمور IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    به خدااگرماایرانی هاغیرت،عفل،فکروخردوگذشت ویک رنگی داشتیم این وضع وزندگی فلاکت باررانداشتیم،درموردبورس کاش یک درصداین وضع درکشوراروپایی وآمریکابودتاهمین رسانه های خیانت کاروشرکای دزدان چگونه دربوق وکرنامی کردندکه اروپاوآمریکانابودشدنداقتصادشان ورشکسته شده ووووکاری به سیاست وآزادی نداریم
  • Majed IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    مگه بورس وضعیتی بجز خراابی هم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس