کد خبر 1415388
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
اسرائیل

دو سناتور آمریکایی در سفر به فلسطین اشغالی مخالفت خود با احیای برجام را بیان کردند.

به گزارش مشرق، دو سناتور آمریکایی روز دوشنبه با سفر به فلسطین اشغالی با مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی در زمینه آخرین تحولات پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش منابع خبری، «لیندسی گراهام» و «باب منندز»، سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی به محض ورود به فلسطین اشغالی گفتند که مخالف احیای برجام هستند.

این دو سناتور آمریکایی گفتند که اجازه نخواهند داد ایران «سلاح اتمی» داشته باشد.

 کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز با پوشش سفر این دو سناتور آمریکایی به فلسطین اشغالی نوشت، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که دولت بایدن متعهد شده هرگونه توافقی درباره برجام را برای بررسی به کنگره ارائه کند.

منندز که در یک نشست خبری در گفت که این بررسی توسط کمیته او انجام و درباره چنین توافقی رای‌گیری صورت خواهد گرفت، وی افزود که  مطمئن نیست که آیا نتیجه این رای‌گیری به حد قانونی برسد که  توافق را باطل کند یا خیر.

لیندسی گراهام نیز گفت که حمایت آمریکا از اسرائیل بدون توجه به نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آتی در کنگره بدون تغییر باقی می‌ماند.

گراهام در یک نشست خبری گفت: «مهم نیست در ماه نوامبر چه اتفاقی بیفتد، کمک‌هایی که اسرائیل از دولت آمریکا برخوردار است، ادامه خواهد داشت. روابط بین آمریکا و اسرائیل قوی و تزلزل ناپذیر باقی می‌ماند.»

این گزارش حاکیست، «دیوید بارنیا» مدیر موساد نیز روز دوشنبه برای دیدار با مقامات دولتی، امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده  عازم واشنگتن  خواهد شد.

دفتر نخست وزیری رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرده که این سفر بر تشدید همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی با آمریکایی‌ها بر سر توافق هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود.

«یائیر لاپید» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    بقیشون دشمن صهیونیست هستند اینا هم دشمن صهیونیستند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    اینکه میگن برجام باایران واین رسانه بازیها یعنی وی امریکا اختلاف درباره ی حمایت ازصهیونیسم افتاده
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس