کد خبر 1415314
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
داعش

فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشف و انهدام پنج مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای از کشف و انهدام پنج مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان کرکوک در شمال شرق این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه المعلومه، در این بیانیه آمده است که در پس کار اطلاعاتی و شناسایی نیروهای امنیتی، پلیس فدرال در یک عملیات پیشدستانه توانست این تعداد مخفیگاه را در دامنه کوههای «حمرین» کشف کرده و نیروهای تخریب نیز اقدام به انفجار آن‌ها کردند. در این عملیات جهت شناسایی همچنین از پهپادها استفاده شده است.

به گفته ستاد عملیات مشترک، در مخفیگاه‌های کشف شده تعدادی سلاح کلاشینکف، مواد منفجره، مواد غذایی و لوازم پخت و پز کشف شده است.

نمونه‌ای از مخفیگاههای داعش که به صورت تونل در دل زمین حفر می‌شود.

همزمان با نزدیک شدن به پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) عملیات‌های پاکسازی و تأمین امنیت جاده‌ها و مناطق مختلف نیز گسترش یافته است. در این راستا نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق از روز چهارشنبه هفته گذشته عملیات مشترکی برای پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد و تأمین امنیت جاده‌های منتهی به این شهر آغاز کرده‌اند.

روز جمعه نیز الحشدالشعبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان و ارتش عراق توانسته‌اند یکی از مهم‌ترین مخفیگاه‌های داعش در کوه‌های «عدایه» واقع در غرب نینوی (شمال عراق) را کشف کنند.

به‌رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس