کد خبر 1415233
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سرهنگ رابعه جوانبخت

سرهنگ رابعه جوانبخت، نخستین پلیس زن که در کسوت کارشناس تصادفات مشغول به‌کار است می‌گوید: اگر خانواده‌ها به خطرات سانروف خودروهای‌شان بی‌توجهی کنند شاهد حوادث تلخی خواهیم بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت، نخستین پلیس زن بعد از انقلاب که در کسوت کارشناس تصادفات مشغول به‌کار است می‌گوید: اگر خانواده‌ها به خطرات سانروف خودروهای‌شان بی‌توجهی کنند شاهد حوادث تلخی خواهیم بود.

این کارشناس انتظامی می‌گوید: جمله معروفی دارم که می‌گویم از دیدگاه من تصادف یک اتفاق نیست، یک انتخاب است. شما انتخاب می‌کنید که با انجام تخلف به پیشواز خطر بروید یا نروید. ولی چیزی که من را خیلی ناراحت می‌کند تصادفات کودکان و خردسالان است. چرا؟ چون آنها تصمیم‌گیرنده نیستند.  پس آنها قربانی تصمیمات و اشتباهاتی می‌شوند که از ناحیه والدین و بزرگ‌ترها برای‌شان گرفته می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اما چیزی که خیلی جالب است بحث استفاده از سانروف است. سانروف وسیله‌ای است که روی یکسری از خودروها گذاشته می‌شود برای اینکه شما زمانی از تابش نور خورشید بیشتر استفاده کنید و تهویه هوا انجام شود. در کشور ما خیلی چیزها تغییر کاربری پیدا می‌کند. یکی از این موارد همین است. متأسفانه شما در تابستان می‌بینید که اکثر ماشین‌ها سانروف‌شان باز است و بچه‌هایی که تن و سرشان بیرون است و خیلی خوشحال هستند. ولی حادثه‌های بسیار زیادی است که بچه در خودروی پدر خودش دچار اتفاقات بدی شده است. پدر یکباره به‌خاطر اینکه به مانعی برخورد کرده و خواسته سرعت را کم کند ترمز ناگهانی گرفته و بچه که ناپایدار و نیم تنه‌اش بیرون است، پرت شده روی ماشین و حادثه هولناکی را رقم زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 1
    امان از جو زدگی... لاحول ولاقوةالا باللّه.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 4
    اولین توصیه ما این هست که شما بروید در کارهای غیر مردانه حضور یابید! وقتی آقایان نمی‌خواهند شرع و... را رعایت کنند!!
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      2 2
      این کارها مردانه و زنانه نداره
    • وطن پرست DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 1
      وقتی اصل عدم اختلاط رو فراموش کردید٫ دیگه حجاب داشتن یا نداشتن فقط یک روکشه. داریم می ریم با این حجم از اختلاط به رکورد طلاق بالای ۵۰ درصد برسیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس