کد خبر 1414973
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
فنلاند

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که برای تقویت مهارت‌های رزمی در شرایط آب‌وهوایی سرد، نیروهای ارتش این کشور رزمایشی مشترک با نیروهای سوئد و فنلاند برگزار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور با هدف تقویت مهارت‌های نبرد در شرایط آب‌وهوایی سرد، رزمایش مشترکی با نیروهای مسلح فنلاند و سوئد برگزار کردند.

به نوشته اسکای‌نیوز، این رزمایش تحت عنوان «چاقوی هوشیار» در شمال فنلاند در حالی برگزار شده که جنگ در اوکراین، اذهان سران اروپا درباره تأمین امنیت این قاره را هوشیارتر کرده است.

وزیر دفاع انگلیس درباره هدف از انجام این رزمایش مشترک گفت: در حالی‌که یک جنگ (جنگ اوکراین) در اروپا وجود دارد، تقویت شراکت‌های بین‌المللی از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارد. ما از درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان ناتو، استقبال می‌کنیم و به همکاری مشترک با هم ادامه خواهیم داد.

وی همچنین افزود: رزمایش چاقوی هوشیار فرصتی باارزش برای تقویت مهارت‌های نظامیان انگلیس و تجربه نبرد در شرایط اب‌وهوایی سرد بود که آنها را قادر می‌سازد همراه با شُرکای سوئدی و فنلاندی خود، در میدان جنگ موثرتر باشند.

ارتش فنلاند نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش چاقوی هوشیار در منطقه رووانیمی و رواجاروی در شمال فنلاند، از ۲۹ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد در این رزمایش مشترک در مجموع حدود ۸۸۰ سرباز سوئدی و ۸۰ نظامی انگلیسی شرکت کردند و ارتش فنلاند نیز با ۲۰۰ نظامی و حدود هزار و ۳۰۰ سرباز وظیفه و ذخیره از نیروهای دفاعی خود، شرکت کرده بود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (اسفند ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش‌وقوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیرماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد.

ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسم از سوی این دو کشور کرده است. پارلمان ترکیه، برخلاف دیگر کشورهای عضو ناتو، هنوز پروتکل الحاقی سوئد و فنلاند را تصویب نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 2
    با توجه به اینکه میکولایف پایتخت دوم اوکراین محسوب می شود روسیه بایدروسها پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدو یا آنها را تعمیر سریع بنمایند و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برسانند یعنی سقوط میکولایف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس