کد خبر 1414898
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

در این پست تصمیم داریم رایج ترین بیماری های مغز و اعصاب که شامل تومور مغزی، پارکینسون، اوتیسم و آلزایمر میشوند را توضیح دهیم.

شایع ترین بیماری مغز و اعصاب

مطمئنا بیماری های زیادی در دنیا وجود دارند که می توانند زندگی انسان را مختل کنند. یکی از همین بیماری ها، بیماری های مغز و اعصاب هستند. این بیماری ها می توانند به صورت مستقیم بر روی نحوه عملکرد افراد در موقعیت های مختلف تاثیر گذار باشد. بیماری های مغز و اعصاب که با نام بیماری عصبی هم شناخت همی شوند، می توانند از روش های مختلفی ذهن بیمار را تحت تاثیر خود قرار دهند. از جمله این روش ها می توان به روش های فیزیک، شیمیایی و غیره اشاره کرد. هنگامی که فرد با این بیماری ها مواجه می شود، حتما باید به دنبال استفاده از خدمات یک پزشک باشد تا سلامتی خود را دوباره به دست آورد. امروز ما قصد داریم تا در مورد شایع ترین بیماری مغز و اعصاب در سراسر جهان با شما صحبت کنیم. استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله، می تواند بازدهی مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

تومور مغزی، اولین بیماری رایج مغز و اعصاب

تومور های مغزی که یکی از شایع ترین و رایج ترین بیماری مغز و اعصاب شناخته می شوند، انواع مختلفی دارند. همه انواع تومور خطرناک نبوده و بر روی بدن تاثیرات منفی ندارند. فقط یک سری انواع خاص از تومور ها می توانند آسیب های زیادی را برای بدن به همراه داشته باشند. البته، شما باید به این مسئله هم توجه کنید که همه انواع تومور کشنده نیستند ولی، می توانند آسیب های زیادی را به بدن فرد وارد کنند.

احتمال ایجاد تومور های مغزی در سنین بالا تر، بیشتر است. ولی، گاهی اوقات ایجاد تومور مغزی در کودکان هم دیده شده است. علامت دقیقی برای شناسایی  تومور بدون تشخیص پزشک متخصص مغز و اعصاب وجود ندارد. از جمله علائم کلی تومور مغزی می توان به مشکلات تکلمی، بینایی، شنوایی، تعادل و حملات ناگهانی یا فلج شدن ناگهانی عضلات صورت اشاره کرد. البته که پزشکان با استفاده از روش های مختلف می توانند وجود تومور مغزی را در بدن فرد تشخیص دهند.

پارکینسون، دومین بیماری رایج مغز و اعصاب

شایع ترین بیماری مغز و اعصاب

دومین بیماری مغز و اعصابی که افراد زیادی را به خود درگیر کرده است، پارکینسون می با شد. این بیماری یکی از اولین بیماری های مغزی خطرناک شناخته شده است که به صورت مستقیم زندگی یک انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در پارکینسون، سلول های مغزی که حرکت را کنترل می کنند، تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل مواجه می شوند. خیلی از افراد معتقد هستند که کمبود دوپامین عامل اصلی ایجاد پارکینسون است.

 مغز و اعصاب

ولی، دلایل مختلفی را می توان برای بروز این بیماری مطرح کرد. معمولا این بیماری در بازه سنی 50 تا 60 سالگی در بدن افراد ایجاد می شود. اولین علامت عمومی این بیماری، وجود لرزش در دست، پا و آرنج افراد می باشد. سفتی ماهیچه های بدن، مشکلات تعادلی در هنگام حرکت و تغییر سرعت صحبت کردن از جمله دیگر علائم این بیماری به حساب می آیند. همیشه این بیماری در بدن پخش نشده و قوی نمی شود. ولی، در یک سری شرایط خاص این بیماری وضعیت حاد تری به خود می گیرد. به طوری که زندگی روزمره فرد به طور کامل مختل می شود.

اوتیسم

اوتیسم دیگر بیماری رایج مغز و اعصاب به حساب می آید که به علت جدید بودن، هنوز اطلاعات کافی در مورد آن به دست نیامده است. تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اوتیسم به علت مشکلات ژنتیکی با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. البته که همیشه این بیماری به علت دلایل ژنتیکی بروز پیدا نکرده و مباحث مختلفی را می توان برای بروز پیدا کردن این بیماری مورد بررسی قرار داد. خیلی از دلایل ایجاد اوتیسم همچنان نا شناخته هستند. بیمارانی که با اوتیسم دست و پنجه نرم می کنند، سرعت  عملکرد، حرکت و یادگیری پایین تری دارند. این بیماری از سن 3 سالگی شروع شده و تا آخر عمر به همراه فرد باقی می ماند. توجه داشته باشید که ممکن است این بیماری در سنین پایین تر هم شناخته شود.

افرادی که به این بیماری مغز و اعصاب مبتلا می شوند، ذوق و هیجان بالایی دارند ولی، یک سری ناتوانی های ذهنی می تواند مشکلات خاصی را برای این افراد ایجاد نماید. این افراد می توانند علائم مختلفی را از خود نشان دهند. برخی از آنها تا سن 12 ماهگی به صدا شدن اسمشان توجه نمی کنند. آنها از تماس چشمی خوششان نیامده و احساسات افراد را با دشواری تمام درک می کنند. همچنین، بیماران مبتلا به اوتیسم اصلا از تغییر خوششان نیامده و تغییرات کوچک آنها را ناراحت می کند.

آلزایمر، آخرین بیماری رایج مغز و اعصاب

شایع ترین بیماری مغز و اعصاب

آخرین بیماری که در لیست بیماری های رایج مغز و اعصاب قرار می گیرد و ما قصد بررسی آن را داریم، آلزایمر است. البته، این بیماری آخرین مورد موجود در لیست ما به حساب می آید. امروزه بیش از چند ده بیماری ذهنی مختلف وجود دارد که می تواند سلامت کلی و جامع افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. آلزایمر بیماری خاصی است که دیگر نیازی به معرفی ندارد.

در طی این بیماری، افراد همه چیز را فراموش کرده و هیچ چیز یادشان نمی آید. معمولا این بیماری در افرادی که سن بالایی دارند، بیشتر مشاهده می شود.

دکتریاب : سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس