کد خبر 1414835
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
آرژانتین

مقامات بهداشتی آرژانتین می‌گویند که یک بیماری مرموز تنفسی در کلینیکی در این کشور ۳ کشته و ۷ بیمار بر جای گذاشته است.

به گزارش مشرق، یک بیماری مرموز تنفسی  جدید تا کنون ۱۰ نفر را در آرژانتین تحت تاثیر قرار داده است و سه نفر را کشته است. مقامات بهداشتی در تلاش برای یافتن علت این بیماری که دارای عوارض ذات الریه، تب و درد شکم است، هستند.

دهمین بیمار جدید مرد ۸۱ ساله است که روز جمعه توسط وزارت بهداشت آرژانتین در استان توکومان اعلام شد. مقامات در بیانیه‌های متعدد گفتند که هر ۱۰ نفر با یک کلینیک خصوصی در شهر استانی سان میگل د توکومان مرتبط هستند.

وزارت بهداشت استانی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرد که ساکن مرکز لوز مدیکا بود، در وضعیت وخیمی در بیمارستان بستری شد.

لوئیس مدینا رویز در یک کنفرانس خبری گفت: ۹ بیمار دیگر شامل کارمندان کلینیک هستند که به این بیماری مبتلا هستند. از جمله یک دستیار داروخانه ۴۰ ساله که در بیمارستان بستری شده است، یک پرستار ۴۴ ساله تحت نظر در خانه و یک پرستار ۳۰ ساله،

وزارت بهداشت این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد که سه مورد دیگر به شیوع این بیماری مرتبط است که این افراد هم تحت نظر و تحت درمان هستند.

این وزارتخانه گفت که سه نفری که جان باختند دارای سابقه قبلی یا بیماری دیگر بودند. رویز گفت که در میان کشته شدگان یک زن ۷۰ ساله بوده که کیسه صفرایش را در کلینیک جراحی کرده بود.

وی گفت، ابتدا او به عنوان "بیمار صفر" خوشه در نظر گرفته می شد، اما پرونده او مورد تجزیه و تحلیل بیشتری قرار خواهد گرفت.

مقامات بهداشتی این استان گفتند علائمی که برای اولین بار در شش مورد همگی در همین مرکز ظاهر شدند، از ۲۷ مرداد تا یک شهریور خود را نشان دادند. آخرین موارد شامل سه بیمار قطعی در روز پنجشنبه و یک مورد اعلام شده جمعه بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس