پهپاد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران کمک پهپادی خود را به مردم عراق و هر کشور دیگری که نیاز داشته باشند انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، درباره توانمندی ایران در حوزه پهپادی گفت: صنعت پهپاد و هزینه های آن به قدری برای سیستم دفاعی ما توجیه‌پذیر است که ما راهبرد خودمان را بر روی هواپیماهای جنگی پرهزینه و بسیار پیچیده قرار نداده‌ایم.

وی افزود: این راهبردها از پایان دفاع مقدس اتخاذ شد و اکنون به نقطه فعلی رسیده‌ایم. لذا، هم تولید آن برای ما ارزان است و هم تنوع در پهپادها نه در عرصه دفاع و مسائل اطلاعاتی بلکه برای مسائل داخلی مانند کشاورزی، سمپاشی و به طور کلی در همه عرصه ها جای خود را باز کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها معترف هستند که برتری هوایی آن‌ها در دنیا توسط ایران به چالش کشیده شده است، تصریح کرد: این اعتراف توسط یک ابرقدرت مدعی یک اعتراف حساب‌ شده سنگین و واقعیت است. آنچه از قدرت پهپادی ایران نشان داده‌شده مواردی است که طبق اصول حفاظتی مجاز بوده و آنچه نشان داده‌ نشده فوق‌العاده موثر است.

کریمی قدوسی بیان داشت: توان موشک و پهپادی به صورت توامان یک امنیت بسیار گسترده، عمیق، دقیق، نقطه‌زن و کم‌هزینه را برای امنیت امت اسلام و کشورهای اسلامی به‌وجود می‌آورد. لذا، جمهوری اسلامی ایران سخاوتمندانه کمک پهپادی خود را به مردم عراق و هر نقطه و کشور دیگری که نیاز داشته باشند طبق راهبرد اسلام در راستای تامین امنیت منطقه انجام می دهد.

وی ادامه داد: آن‌ها هم متقابلاً هزینه ها را پرداخت می‌کنند و کمک های ایران بلاعوض نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 6
    پول ملت ايران ديگه، صاحب که نداره خرج کنيد
    • محمود IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 4
      اگه این پولهاخرج نشده بود وداعش واردکشورشده بودهمین شماها چه می گفتین؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 1
      محمد آقا بهتر نیست به جای دفاع از عراقی ها یکم به فکر مردم خودمون باشی ؟ همین عراقی ها نبودن که جوانان مارو در جنگ به شهادت رسوندن ؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 1
    هواپیماهای جنگی پرهزینه و بسیار پیچیده نميتونين بسازين
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 9
    روسیه با نارضایتی از نتایج آزمایشات پهپادهای ایرانی فهمید که ایران یک کشور جهان سوم است
    • اشراقی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 1
      خندیدم .‌‌روسیه سالهاست میبیند پهپادهای ایران دریمن وعراق چه کرده اند تازه این درجه دار های بالایی نبودند . ایران عین الاسد رازد همزمان باپهپادهایش فیلمبرداری کرد وبنابردلایلی همه چیز آن حمله سخت را نمایان نکرد . روسیه تمام این سالها روی پهپادهای ایران زوم بود . حتی در اتاق عملیات شاهد پرواز تجسسی أنها در اطراف ناو آمریکا بودند . دلم برایتان میسوزد . ایران به شمارحم کرد وگرنه می‌توانست اردوگاه اشرف راقبرستانتان کند . رجوی کشته شد و شما أنقدربدبختید که حاضرنیستید از هندجگرخوارتان بپرسید چرا مراسمی نگرفت ! ترکی الفیصل جلوی چشمتان تسلیت گفت هندجگرخوار ریتم رقص گرفت و رقصان کرشد !شما ذهنی پریشان ومضمحل دارید . برگرد خانه امان نامه بگیر ونفرین والدین را خنثی کن بدبختی‌های ازهمه جا مانده و درمانده ای که دورحوض گولتان زدند و شما مسخ شدگان خوشتان آمد . شماهم اختراعی بکنید . تابوت سازی پیشنهاد من است خب شما پیرشدید .
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      یک خبر مزخرف مسخره کردی دستاویز حتی یه عکس از پهپادهای ایران تا حالا تو اکراین منتشر نشده این ادعاهای مسخره چیه کودن :)
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 1
    اگر پهپادها مسلح به سنگهای سجیل شوند چه شود ؟ احتمالا برای نیروی پیاده ، پهپادی ، مواضع دشمنان کاربرد دارد . مندلیف خواب جدول تناوبیش را دید و.....نوح علیه السلام کشتی اش را باالهامات الهی ساخت . من منبع این سنگها سالهای فشرده خطرناک رادیده ام خواب نبود مکاشفه بود هرچه بود روحم أنجا بود و نشانش کردم اگر برادرقاآنی حرف مرا باور کند روی نقشه نشانش میدهم وخودم حاضرم دراین سفر اکتشافی باشم . هنوز پرستوهای دریایی بزرگ در یک غار کنار دریا بودند باپابه سقف و بدنه غار می‌چسبیدند ، می پریدند ، داخل و بیرون ورودی این غار پریود از سجیل که بزرگی بعضی‌ها باندازه یک نارنجک چهل تیکه بود . گاهی زمین می‌لرزید سجیلها به پایین روان میشدند ومن میترسیدم منفجر شوند . احساس میکردم آنقدرحساس هستند که مثل سی ۳ وسی ۴ وبهتر منفجر میشوند . روزی اینجا کشف میشود همانطور که روزی اصحاب کهف پیدا میشوند اما شک ندارم أنجا محل اصلی سنگریزه های بودند که سپاهه ابرهه را نابود کردند . خیلی هم ریزه نیستند و پرستوها هم ازنوع بزرگشان هستند . مشرق من حاضرم لاتینی ازخودشماهم همراه شوم . سجیلها پهپادها را چنان مسلح میکنند که بجای دوموشک دهها سنگ سجیل را همراه ببرند . البته کار راحتی هم نیست . ماجراجویی و هزینه و بلد محلی میخواهد . این کامنت را بیاد داشته باشید
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      عجیب است حتی یکنفر نظری نداد !؟ مشرق میتوانی ازبک معبر متخصص در امور رویا ومتافیزیک سوال کنید . اگر ثروتی داشتم خودم هزینه میکردم ودست به یک سفر تاریخی میزدم .
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      متوهم خخخخخخ
  • محمدی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 2
    به کشورهای متجاوز پهپاد ندهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس