منصور شکرالهی در گفتگو با نبض بازار تصریح کرد: گردشگری جنبه‌های مختلفی دارد و از آثار باستانی و کهن یا مذهبی گرفته تا «گردشگری سلامت»، جنبه‌های مختلفی از گردشگری است که می‌توان از آن به درستی بهره برد.

سرمایه‌گذاری در ساخت و مرمت کاروانسرای وکیل


وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در ساخت و مرمت کاروانسرای وکیل افزود: نه تنها در استان کرمان که در سایر استان‌های کشور نیز به استفاده درست از ظرفیت‌های گردشگری بی‌توجهی شده است. بخش خصوصی نیز در بخش‌هایی علاقه‌مند به ورود و سرمایه‌گذاری بوده، اما به بخش‌هایی از صنعت گردشگری که بازدهی و توجیه اقتصادی لازم را ندارد، بی‌توجه است.


از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری حمایت نکرده‌ایم


عضو مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که حمایت‌های لازم از بخش خصوصی برای ایجاد یا توسعه زیرساخت‌های گردشگری صور ت نگرفته و به همین دلیل امکان بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها وجود ندارد.


وی با اشاره به نقش موثر صداو سیما در فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیـت‌های گردشگری و دعوت از بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: استان کرمان دارای اثار گرانبها و ارزشمندی است و در تمامی بخش‌های این استان قلعه‌های تاریخی، کاروانسراهای قدیمی و ابنیه تاریخی وجود دارد که باید برای مرمت و بازسازی آن‌ها اقدام شود و همچنین از ظرفیت بیابانی این استان نیز به درستی بهره گرفته شود.


بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری پا پیش بگذارد


شکراللهی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مجلس و نمایندگان مجلس نیز این است که بخش گردشگری مورد غفلت واقع شده و باید بخش خصوصی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که در کشور وجود دارد برای سرمایه‌گذاری پا پیش بگذارد و طبیعی است که تقویت ظرفیت‌های گردشگری در کشور در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.


نماینده کهنوج، منوجان و فاریاب اظهار کرد: کهنوج، قلعه گنج و نقاط دیگر استان کرمان دارای آثار غنی فرهنگی است و ظرفیت بسیار خوبی در آن وجود دارد. این امیدواری وجود دارد که در آینده مجلس و دولت و به ویژه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.


وی به برگزاری جلسات مشترک نمایندگان مجلس با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایران اگرچه روی نفت خوابیده، اما بی‌نیاز به این منابع است، چون ظرفیت‌های اقتصادی دیگری از جمله بخش گردشگری دارد که مغفول مانده است.


شکراللهی درباره راهکارهایی که می‌توان گردشگر خارجی را به کشور جذب کرد، تصریح کرد: نقش کلیدی را در این زمینه وزارت میراث فرهنگی برعهده دارد تا بتوان با تبلیغات و معرفی مناسب گردشگران منطقه شامل عمان، قطر و امارات را برای بازدید دعوت کرد و یا حتی سرمایه خارجی از این کشورها جذب کرد.


وی اضافه کرد: استان کرمان می‌تواند استان پایلوت در جذب گردشگر باشد و این امیدواری وجود دارد که با نهایی شدن مذاکرات برجام شاهد رونق بیشتر اقتصادی و حضور گردشگران خارجی در کشور باشیم.


عضو مجمع نمایندگان استان کرمان به بازدیدی که از کاروانسرای وکیل کرمان داشته اشاره کرد و افزود: این کاروانسرا با توجه به موقعیت و مجاروت آن به بازار و مراکز اصلی شهر کرمان می‌تواند کمک موثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان کرمان باشد؛ گردشگرانی که پس از حضور در کرمان از جاذبه‌های گردشگری سایر شهرهای استان نیز بازدید داشته باشند.

کمک موثر کاروانسرای وکیل به جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان


وی با اشاره به اینکه به زودی ارتباطات موثری که پس از برجام میان ایران و امارات یا عربستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی یک فرصت برای کشور است که باید از آن به درستی بهره بگیریم.

گفتنی است قرارداد سرمایه گذاری در احیاء و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۳۹۶ بین شرکت "گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران" (سمگا) و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وابسته به وزارت میراث فرهنگی منعقد و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع شد. شرکت "گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران" (سمگا)، بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس