.

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد می‌گوید؛ مسیر اقتصاد در دولت رئیسی در حال اصلاح است و تجارت خارجی هم با وجود تحریم‌ها رشد کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این روزنامه در گزارشی، «رشد درآمدهای صادراتی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عادلانه‌سازی یارانه‌ها، اصلاح نظام مالیاتی، توسعه سامانه جامع تجارت، افزایش نرخ رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص ملی را از جمله موفقیت‌های دولت در اصلاح مسیر اقتصاد کشور توصیف کرد و در عین حال نوشت: دولت سیزدهم با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته است با تدابیر مناسب در زمینه صادرات نفتی و غیر نفتی گام‌های بلندی بردارد.

۱۰۸ درصد پیشرفت در صادرات غیر نفتی و رشد ۴۰ درصدی در میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی. صادرات غیر نفتی با پیشرفت ۱۰۸ درصدی به میزان ۴۷/۴ میلیون دلار حاکی از ۲۸ درصد رشد در یکسال نخست دولت سیزدهم است. صادرات خدمات و خدمات فنی و مهندسی با پیشرفت ۲۳۰ درصدی به میزان ۲/۳ میلیارد دلار که این دستاورد نیز از رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد. حجم تجارت در سال نخست دولت در مجموع ۹۹ میلیون دلار بوده است که دارای ۱۱۸ درصد میزان پیشرفت بوده و با رشد ۳۰ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل مواجه بوده است.

شکستن رکورد فروش نفت و میعانات گازی در ۳ سال اخیر و رشد ۴۰ درصدی صادرات نفت خام و میعانات گازی نسبت به ماه آخر دولت قبل، افزایش ۲۵ درصدی حجم صادرات گاز کشور و رشد ۴۳ درصدی صادرات گاز به عراق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۵ درصدی صادرات گاز مایع (LPG) کشور و کاهش ۱۰ درصدی گاز مایع سوزانده شده در ۷ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به بازه مشابه سال قبل، و تجارت گاز با روسیه: براساس تفاهم انجام شده به‌زودی معادل شش میلیون متر مکعب در روز گاز از روسیه سوآپ شده و ۹ میلیون مترمکعب گاز در روز از آن کشور وارد می‌شود، از جمله موفقیت‌های صادرات نفت و گاز است.

این روزنامه همچنین تهیه مجوزهای کسب‌وکار و احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل را از جمله اولویت‌های دولت در سال اول فعالیت خود عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    مردم کاملا" کاهش قیمتها را احساس میکنند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس