کد خبر 1413149
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
نفت گران شد

قیمت نفت در معاملات امروز به بالای ۱۰۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به علت احتمال کاهش تولید اوپک و درگیری ها در لیبی که افزایش ارزش دلار آمریکا و چشم انداز تیره رشد اقتصادی در آمریکا را جبران کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

عربستان، بزرگ ترین تولیدکننده نفت اوپک هفته گذشته احتمال کاهش تولید این سازمان را مطرح کرد، منابع آگاه می گویند که ممکن است با افزایش عرضه از سوی ایران در صورت دستیابی به توافق با غرب همزمان باشد.

هر بشکه نفت برنت با ۷۸ سنت افزایش ۱۰۱.۷۷ دلار فروخته شد. نفت برنت هفته گذشته ۴.۴ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت خام امریکا نیز با یک دلار و ۵ سنت افزایش ۹۴.۱۱ دلار معامله شد. WTI هفته گذشته ۲.۵ درصد رشد کرده بود.

سوگاندا ساچدوا، معاون بخش تحقیقات کالا در Religare Broking گفت: «قیمت نفت به علت امید به کاهش تولید از سوی اوپک و هم پیمانانش برای بازگرداندن تعادل به بازار در واکنش به توافق ایران و غرب در حال افزایش است.»

اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه که اوپک پلاس نامیده می شوند، ۵ سپتامبر نشست سیاست گذاری برگزار می کنند.

قیمت نفت در سال جاری افزایش یافته است. نفت برنت به علت درگیری نظامی روسیه و اوکراین در ماه مارس به ۱۴۷ دلار رسید. نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و تورم و ریسک های مربوط به رکود نیز بر بازار تاثیر گذاشته است.

افزایش قیمت نفت به علت بالا رفتن ارزش دلار محدود شده است. پس از اینکه رئیس فدرال رزرو سیگنال داد که نرخ بهره برای مهار تورم برای مدت طولانی تری بالاتر نگه داشته خواهد شد، ارزش دلار امروز به بالاترین رقم ۲۰ سال گذشته رسید.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار سی ام سی گفت: «درحالی که بالا رفتن ارزش دلار، افزایش قیمت نفت را محدود کرده است، کمبود عرضه در بازار نفت احتمالا تقویت قیمت نفت را به دنبال خواهد داشت.»

ناآرامی ‌های پایتخت لیبی در آخر هفته که به کشته شدن ۳۲ نفر منجر شد، نگرانی‌ هایی ایجاد کرده که ممکن است این کشور را در یک درگیری تمام عیار بکشاند و عرضه نفت از این کشور عضو اوپک مختل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    کی ایران خواسته قیمت نفت پائین بیاد . عربستان چنانچه نگران است خودش اقدام کند و از میزان صادرات نفتش بکاهد ، چرا میاندازه گردن ایران منظورش همان بوده و هست ایران نفت صادر نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس