کد خبر 1413127
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

کاهش مصرف باتری در آی او اس 15

چندی پیش اپل نسخه جدید سیستم عامل محبوب خود یعنی iOS 15 را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند از ویژگی های جدید و جذاب آن شامل از جمله SharePlay over FaceTime، سفارشی‌سازی بیشتر پیام‌ها، Focus Mode مفید و ... بهره ببرند اما فراموش نکنید با رشد روز افزون انواع  نرم‌افزارها که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند، باعث  استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند در طول روز می‌شوند که کاهش عمر باتری را به همراه دارد.

با این وجود کاهش مصرف باتری در آی او اس 15 یکی از دغدغه‌های اصلی این روزها برای افرادیست که آپدیت جدید سیستم عامل آیفون را روی گوشی آیفون خود دریافت کرده‌اند و به همین دلیل امروز و در این مقاله سعی کردیم تا به شما آموزش دهیم که چگونه با استفاده از چند راهکار، می‌توانید عمر باتری آی او اس 15 را تا حد چشم‌گیری بهبود دهید.

* نکته: با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق مسائل مربوط به باتری آیفون نرم‌افزاری می‌باشد و به ندرت مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون سخت افزاری است، کلیه راه‌حل‌های ارائه شده در این مقاله نرم‌افزاری می‌باشد.

کاهش مصرف باتری در آی او اس 15

  • غیرفعال کردن ویژگی Background App Refresh

 بروزرسانی برنامه‌ها در پس زمینه یا همان ویژگی (Background App Refresh) یکی از عوامل خوره باتری محسوب شده و این ویژگی باعث می‌شود که دیتا اپ هایی که در پس زمینه باز هستند، به صورت منظم رفرش (تازه سازی) شود و علی‌رغم این که iOS 15 در این بخش به بهترین شکل بهینه سازی شده است، باز هم رفرش شدن اپ های پس زمینه میزان مصرف شارز باتری را به مقدار زیادی افزایش می دهد و به همین دلیل بهتر است که آن را خاموش کنید. برای این کار می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

- به تنظیمات و بخش General بروید.

- گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید.

- دوباره برروی عبارت Background App Refresh بزنید و در صفحه بعد Off را انتخاب کنید.

  • خاموش کردن خدمات مرتبط با موقعیت مکانی (GPS)

بسیای از اپلیکیشن‌ها مثل سفارش غذا و خرید آنلاین کالا، تاکسی، نقشه و حتی برخی از اپلیکیشن های پرداخت برای عملکرد صحیح به دسترسی به موقعیت مکانی شما نیا دارند؛ بنابراین غیر فعال کردن سرویس‌های مکان‌یاب گوشی می‌تواند کمک بسیاری به بهبود عمر باتری گوشی آیفون شما نماید؛ البته توصیه ما به شما این است که Location services را به طور کلی در گوشی خود غیر فعال نکنید و آن را فقط برای برنامه هایی که نیاز به استفاده از این سرویس دارند، فعال نمایید .

کاهش مصرف باتری در آی او اس 15

  • کاهش جنبش رابط کاربری

وقتی صحبت از تخلیه سریع و کاهش مصرف باتری در آی او اس 15 می‌شود، روش‌های موثر زیادی برای این کار وجود دارد تا بتوانید مصرف باتری را در این دیوایس‌های کاهش دهید اما بدون‌شک یکی از موثرترین روش‌ها مربوط به کاهش حرکت رابط کاربری آیکون‌هاست که عمر باتری  گوشی شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد؛ برای انجام این کار کافیست تا مسیر Settings -> Accessibility -> Motion را در پیش گرفته و سپس روی چراغ کنار Reduce Motion کلیک کنید تا فعال شود.

  • فعال کردن حالت کم مصرف (Low Power Mode)

همان‌طور که به خاطر دارید حالت کم‌ مصرف در سال 2015 و به همراه iOS 9 دوباره به دیوایس‌های اپل برگشت و از این ویژگی می‌توان تا حد زیادی برای افزایش عمر و کاهش مصرف باتری در آی او اس 15 استفاده کرد؛ برای فعال کردن این ویژگی کافیست تا مسیر Settings -> Battery را طی کرده و سپس چراغ گزینه Low Power Mode را روشن کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده لیست به روز قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی گوشی شاپ، روی برند مورد نظر خود کلیک نمایید:

قیمت گوشی سامسونگ

قیمت گوشی شیائومی


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس