کد خبر 1413107
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
عراق

پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از تمامی فعالیت‌های سیاسی، آشوبگران حامی وی که در منطقه سبز و اطراف پارلمان تحصن کرده‌اند، دچار نوعی سردرگمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز دچار آشفتگی شده و برخی نیز اقدام به حمله به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

در همین حال کمیته نظارت بر تظاهرات و تحصن‌ها در جریان صدر اعلام کرد که به کار خود پایان داده و تمامی فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورده است.

حامیان جریان صدر نیز در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف این منطقه به راه افتاده و برخی در حمایت از مقتدی صدر شعار می‌دهند و برخی نیز تلاش دارند وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی شوند. بر روی پل «المعلق» نیز نیروهای ویژه مستقر شده‌اند تا مانع ورود دیگر حامیان صدر به منطقه سبز شوند، همزمان تمامی درهای منطقه سبز نیز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل آن‌ها مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر در حالی که تمامی صفحات مربوط به مقتدی صدر و جریان صدر از جمله حساب کاربری دفتر «شهید صدر» در شبکه‌های اجتماعی بسته شده است، برخی کاربران خود را به جای این صفحات جا زده و اقدام به تهییج فضا می‌کنند.

در این میان دفتر مقتدی صدر نیز با صدور بیانیه‌ای از تمامی حامیان وی خواست تا به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نکرده و هیچ شعار یا سخنی را به نام جریان صدر به زبان نیاورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    8 0
    مقتدا صدر رونوشت عراقی موسوی خوینی ایران !!!!!!!
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 0
      مقتدی صدر، المعتصم بالله خلیفه ظلم عباسی
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    حالا که آتش فتنه رو به پا کرده میخواد کنار بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس