کد خبر 1413047
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از دو میلیون زائر اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری در نشست مشترک سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حج و زیارت  و بعثه مقام معظم رهبری با تبریک هفته دولت گفت: این توفیقی است که خداوند به مسئولان عطا کرده که با ادبیات نرمش و خاضعانه در مقابل مردم قرار می گیرند چراکه وقتی به کلیپ هایی که از پلیس های سایر کشورها در فضای مجازی نگاه می کنیم می بینیم که چقدر بین پلیس و نیروهای انتظامی ما و آنها تفاوت است چون سعی مأموران انتظامی این است که با مردم با محبت رفتار کنند. 

وی با بیان اینکه کسانی که به اربعین می روند ادامه دهنده شعار سلمّ لمن سالمکم هستند تصریح کرد: ماموران انتظامی در کنار مرزها ایستاده و امنیت را برقرار می کنند و بدانید که شما هم زائر اربعین هستید.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت بودجه دولتی ندارد و مبلغ اندکی از زائر دریافت و برای زائر هزینه می کند. درخصوص اعزام زائران از نیروی انتظامی باید بگویم که وظیفه ما است که قدردان نیروی انتظامی هم باشیم اما اگر یک جدول اعزام داشته باشید و هتل های خاصی را در کربلا و نجف اجاره کنید شاید بتوانید اعزام زائران از نیروی انتظامی را بهتر مدیریت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: بعثه هم آمادگی دارد که در این زمینه همکاری داشته باشد و روحانیون عقیدتی که عضو بعثه نیستند می توانند با عضویت در بعثه به کاروان‌های زیارتی نیروی انتظامی خدمات ارائه دهند.

*رییس سازمان حج و زیارت: ثبت نام ۲ میلیون زائر اربعین حسینی در سامانه سماح

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست خبری با تبریک هفته دولت با بیان اینکه ما خدمتگزاران مهمانان سید الشهدا در عتبات عالیات و همچنین در حج هستیم اظهار داشت: اینکه ما در خدمت جامعه عزیز و سلحشور و جان برکف و مدافع وطن باشیم یک توقیق است.

وی گفت: نیروهای انتظامی در همه ایامی که مردم در شادی و تعطیلات هستند در حال خدمت هستند و به گفته سردار اشتری ۳۰ هزار نفر در اربعین حسینی در حال آماده باش بوده و خدمت به این مجموعه برای ما افتخار است.

حسینی گفت: در ایام کرونا ۱۷۵ هزار نفر به صورت هوایی اعزام شدند؛ در ایام عید نیز بسته های مختلف زیارتی را ارائه کردیم که از سوی مردم استقبال شد؛ در سوریه نیز همین تنوع بسته ها را در ایام عید انجام دادیم و بنا داریم این کار را ادامه داده و قدرت انتخاب به زائر بدهیم.

وی گفت: در اربعین حسینی وظایفی بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده که بر همین اساس ۴۰۰ نفر از کارگزاران حج را بکار گرفتیم تا در طول مسیر برای هدایت، بیمه، امداد و کمک رسانی به زوار در مسیر مستقر هستند؛ همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تصریح کرد: حتما مردم در سامانه ثبت نام کنند چراکه دریافت بلیت ارزان قیمت در سامانه پیش‌بینی شده است. 

حسینی درباره اعزام زائر در سایر ایام سال گفت: سازمان حج و زیارت یک مجموعه خدماتی است. واقعیت های عراق با واقعیت های عربستان متفاوت است در عربستان زیرساخت‌ها برای پذیرش زائر مهیا است اما در عراق این دسترسی ها وجود ندارد اگرچه ما سعی کردیم در همین شرایط هم صیانت از زائر را داشته باشیم.

وی درباره کاروانهای حج و زیارت گفت: افرادی که با کاروان‌های حج و زیارت می روند از بیمه و پوشش درمانی در عتبات بهره مند هستند.

حسینی افزود: بحث امینت در عراق بسیار مهم است که کاروان‌های آزاد  چنین مزیتی را ندارند.

وی درباره کاروان‌های نیروی انتظامی گفت: ما آماده همکاری و ارائه خدمات در این زمینه هستیم؛ ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به زائران  ارائه دهیم.

وی درباره هزینه سفرهای هوایی گفت: ۶۰ درصد هزینه سفرهای هوایی به پرواز تعلق پیدا می کند و ۴۰ درصد برای سایر خدمات از جمله هتل و .. است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 2
    فقط ثبت نام سماحتون با ارفاق قشنگه بلیط های قطار را چه کار کردید بلیط اتوبوس رفت و برگشت را چه کردید کاروانها را آواره کردید خدا ازتون می گدره ؟ اون قبلی خیلی مدیرتر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس