کد خبر 1412610
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
پوتین فرمان افزایش نیروهای نظامی روسیه را امضاء کرد

رئیس جمهور روسیه فرمانی را که به موجب آن تسهیلات و کمکهایی برای جنگ زده های اوکراینی حاضر در خاک روسیه در نظر گرفته شده را امضا کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با امضای فرمانی به دارندگان گذرنامه اوکراینی که در طی جنگ اخیر وارد روسیه شده‌اند اجازه می‌دهد به طور نامحدود در این کشور زندگی و کار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تا کنون، اوکراینی‌ها تنها می‌توانستند برای مدت حداکثر ۹۰ روز در چارچوب یک دوره ۱۸۰ روزه در روسیه بمانند و برای اقامت بیشتر یا کار کردن، باید مجوز ویژه یا مجوز کار دریافت می‌کردند.

براساس محتوای این فرمان موقت که روز شنبه انتشار یافت، شهروندان اوکراینی و مردم جمهوری‌های شرق اوکراین که روسیه استقلال آن‌ها را به رسمیت شناخته، اجازه می‌یابند بدون الزام به کسب مجوز کار در روسیه کار کنند و «بدون محدودیت زمانی» در این کشور زندگی کنند.

متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات باید انگشت نگاری، عکس برداری و آزمایشات مربوط به مواد مخدر و بیماری‌های عفونی را بگذرانند.

همچنین طبق این فرمان استرداد شهروندان اوکراینی از روسیه به استثنای افرادی که از زندان آزاد شده‌اند یا کسانی که تهدیدی برای امنیت روسیه محسوب می‌شوند، ممنوع می شود.

رئیس جمهور روسیه با امضای فرمان دیگری دستور داد تا مستمری های اجتماعی برای افراد آسیب‌پذیر، از جمله بازنشستگان، معلولان یا زنان باردار که اوکراین یا جمهوری‌های جدایی طلب شرق این کشور را به دلیل جنگ ترک کرده‌اند، برقرار شود.

بر اساس اعلام روسیه، ۳.۶ میلیون شهروند اوکراینی از جمله ۵۸۷۰۰۰ کودک از زمان شروع حمله به اوکراین در اواخر فوریه وارد روسیه شده اند.

در ماه جولای، کرملین دریافت ملیت روسی را برای اوکراینی‌ها آسان‌تر کرد در حالی که کی‌یف این اقدام را محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس