کد خبر 1412430
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
.

اعلام تعرفه‌های جدید و بی سابقه برق و گاز در انگلیس که هزینه مشترکان خانگی را در این کشور از اول پاییز تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد به سرخط خبرها در این کشور مبدل شده است.

به گزارش مشرق، اعلام تعرفه‌های جدید و بی سابقه برق و گاز در انگلیس که هزینه مشترکان خانگی را در این کشور از اول پاییز تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد به سرخط خبرها در این کشور مبدل شده است.

«آفجم» نهاد ناظر بر شرکت‌های انرژی در انگلیس در تصمیمی که ویرانگر توصیف شد سقف قیمت فروش انرژی را برای مصارف خانگی در سال ۳۵۴۳ پوند اعلام کرد که نزدیک ۱۶۰۰ پوند بیشتر از قبل شده است.

جاناتان بررلی مدیر اجرایی افجم، با بیان اینکه برای ما خیلی سخت بود این خبر را اعلام کنیم افزود: زمستان امسال انرژی ۱۵ برابر نسبت به روند عادی گرانتر می‌شود.

این دومین دوره افزایش بهای انرژی در انگلیس طی پنج ماه اخیر است که به گفته نهادهای ناظر میلیون‌ها خانوار دیگر را در تامین هزینه‌های زندگی به ناتوانی می‌کشاند.

یک شهروند انگلیسی در این باره گفت: توقف استفاده از گاز و برق تنها راه مواجه نشدن با قیمت‌های سرسام آور انرژی است که امکان پذیر نیست اکنون مدام در این فکریم که چطور قبوضمان را پرداخت کنیم، چطور غذای خانواده را تامین کنیم. دولت هم فقط نظاره گر است.

شرکت‌های تامین کننده انرژی می‌گویند شماره مشترکانی که توان مالی برای پرداخت هزینه انرژی ندارند سه برابر پارسال شده است و این مشترکان یک میلیارد و سیصد میلیون پوند به شرکت‌های تامین کننده انرژی بدهکارند.

کایر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره می‌گوید: بسیاری از مردم به من می‌گویند در تنگنای پرداخت هزینه‌های زندگی قرار گرفته اند، اما شرکت‌های نفت و گاز به سودهای کلان و باد آورده دست یافتند و دولت حاضر نیست با افزایش مالیات آنها، بخشی از هزینه‌های مردم را جبران کند.

بهای انرژی که به ویژه با تحریم نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی به طور بی سابقه‌ای در این کشورها افزایش یافته انواع کالاها و خدمات را نیز در انگلیس گران‌تر کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که تا کمتر از دو هفته دیگر باید قدرت را واگذار کند با بیان اینکه این شرایط در طول زمستان ادامه خواهد یافت افزود: واضح می‌گویم که شرایط سختی در پیش خواهد بود.

علاوه بر جانسون «لیز تراس» و «ریشی سوناک»، هر دو نامزد جانشینی او هم از بحران انرژی به عنوان مشکل بزرگ در این کشور یاد کردند.

رسانه‌ها و نهادهای رصد اجتماعی در انگلیس اعلام کردند هم اکنون یک سوم خانوارها در این کشور برای پرداخت قبوض برق و گاز با مشکل مواجه اند که با افزایش بهای انرژی شمار این خانوارها به طور بی سابقه‌ای افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    80 درصدافزایش حسابی خوردند به خنسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس